Norsk Tipping kjøper mye TV-reklame til tross for motstand mot TV-reklame og sosialpolitiske argument for enerettsmodellen

I Norge er det stor motstand mot spillreklame på TV, spesielt mot de internasjonale spilleselskapene på «norske» kanaler i utlandet. Til tross for motstand mot TV-reklame og sosialpolitiske argument for enerettsmodellen, kjøper staten gjennom Norsk Tipping mye reklameplass hos TV-kanaler i Norge. Reklame for Vikinglotto på onsdag er kjent, men det har også blitt sendt reklame for Eurojackpot i kveld.

Enten er man for reklame og ytringsfrihet eller så er man imot. Den norske linjen fra mange miljø er inkonsekvent, irriterende inkonsekvent for en liberaler.

Det er ikke rart at Norsk Tipping bruker mye penger på reklame. Reklame fungerer, reklame er ofte god investering. Kveldens førstepremiepott i Eurojackpot på cirka 700 millioner kroner, har det statlige selskapet markedsført rått. Ingen av oss vinner pengene, men sjarmen med å levere inn kupong er drømmen om potta. Innleveringsfristen er satt til klokken 19:00.

Husk Grasrotandelen dersom du vil være med i kampen om 700 millioner kroner i kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar