Viser innlegg med etiketten RBK. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten RBK. Vis alle innlegg

Lot du deg imponere av Rosenborg?

Ble du imponert av Rosenborg i seriepremieren mot Bodø/Glimt? Etter en fryktelig tung oppkjøring med flere dårlige resultat, tok Rosenborg poeng i Bodø. Stillingen ble 2-2 i kampen som ble spilt søndag kveld.

Rosenborg imponerte publikum på stadion og TV-seere.

Det er faktisk en del oddsspillere som har satt penger på Rosenborg som seriemester 2022, både hos Norsk Tipping og bookmakere i det uregulerte nasjonale markedet.

Før seriestart var Bodø/Glimt favoritten blant bookmakerne.

Sesongspill er herlig og billig underholdning!

Gir seg som styreleder i Rosenborg

Ivar Koteng tar ikke gjenvalg som styreleder i Rosenborg. Ti år som leder i «Norges beste fotballklubb» er nok for Ivar Koteng.

Koteng har vært omstridt som leder med flere prosesser uten spesielt vellykket resultat. Likevel har årsmøtet gjenvalgt han gang etter gang. Nå er det slutt på årsmøtet som er berammet til 17. februar.

Oddsen

Rosenborg er en av de norske klubbene som er populær på oddsen. Både sesongspill og kamper frister mange oddsspillere.

2022-sesongen blir en sesong med mange endringer i Rosenborg, både i styret og den sportslige ledelsen i klubben.

Det oser frustrasjon

Kim Rud Petersen var irritert etter kampen mellom Brann og Rosenborg lørdag kveld. Spillprofilen vil ikke ha flere trenere fra Romsdalen.

--Likegyldigheten har dessverre inntruffet @RBKfotball  … Fridtjof kan bare bli igjen i Molde, start neste sesongoppkjøring no og spar mæ for flere trenera fra Romsdalen! Det skrev Pedersen på Twitter.com.

Brann – Rosenborg var i oddsmenyen med høy odds både på hjemmeseier, uavgjort og borteseier. Kampen endte 2-2.

Vil ha svenske priser i kiosken på Lerkendal

Kim Rud Petersen, en av profilene i den norske spilldebatten, ønsker svenske priser i kiosken på Lerkendal. Rosenborg har så mange svenske spillere, at dette bør gi utslag i form av billigere brus og goodis i kiosken. Det mener Kim Rud Petersen.

Pedersen kom med den humoristiske meldingen på Twitter.com da det ble klart at Rosenborg har sikret seg det svenske talentet Pavle Vagic (21).

Rosenborg er et populært lag blant oddsspillere, selv om innsatsene er litt lavere enn da Rosenborg var Norges beste klubb.

Nicki Bille Nielsen i realityserie

Mange norske fotballsupportere har hørt om Nicki Bille Nielsen, en spiller som har vært innom Rosenborg. Det har vært flere skandaler rundt den tidligere fotballspilleren. Nå snakker 33-åringen ut om den tøffe tiden i en ny realityserie med navn «Nicki Bille - den siste sjansen» på dansk TV 2, ifølge Nettavisen.

Nielsen spilte, ifølge Wikipedia, 38 kamper for Rosenborg i 2013 – 2014 og skåret elleve mål. Ja, han berget noen oddskuponger for blant annet skribenten.

Rosenborg har fått inn cirka én million kroner i Grasrotandelen

Det er Norsk Tipping, Brønnøysundregistrene, Kulturdepartementet og Lotteri- og stiftelsestilsynet, som samarbeider om Grasrotandelen og som har oppgaver knyttet til ordningen.

Rosenborg er en av mange fotballklubber som er grasrotmottaker. I år er tilskuddet fra ordningen cirka én million kroner gjennom vel 1 500 Norsk Tipping-kunder.

Rosenborg har hvert år siden 2015 nådd over én million kroner i tilskudd fra Grasrotandelen.

Satset du penger på Åge Hareide som ny RBK-trener? Da tjente du penger!

Rosenborg-supportere bør høre den siste episoden i podcasten Rasmus & Saga. Episoden som ble spilt inn på tirsdag, består av et intervju med den nye RBK-treneren Åge Hareide. Herlig! Porn! Nå blir endelig en god RBK-periode igjen.

Nordicbet hadde spill på hvem Rosenborg ville ansatte som ny trener. Åge Hareide var favoritten med oddsen 2,00. Satset du 1 000 kroner på veddemålet har du nå 2 000 kroner på spillekontoen.

I intervjuet på Rasmus & Saga, forteller Hareide at han kommer tilbake til Trondheim i neste uke. Han har allerede planlagt de to første treningene, trening med offensiv fotball. Det er nam for Rosenborg-supportere!

30,00 i odds hos Coolbet på seriemesterskap til Rosenborg

Rosenborg spiller under middels for tiden og vinner sannsynligvis ikke Eliteserien 2020. Samtidig er oddsen hos Coolbet pirrende god, at det frister noe veldig med et lite underslag fra kontoen til Solvik og Kjell Andreassen.

Sesongspill kan være billig underholdning!

100 kroner på seriemesterskap til Rosenborg kan gi utbetaling på 3 000 kroner, og 1 000 kroner kan gi utbetaling på 30 000 kroner. Nam!

Spill aldri for mer penger enn du har råd til å tape!

Rosenborg ligger på sjetteplass med 15 poeng, 15 poeng bak Bodø/Glimt som leder serien.

Rosenborg-drakten betyr mye for Nicklas Bendtner

I episode 19 av Discovery-serien Bendtner og Philine får vi se noen av fotballdraktene Nicklas Bendtner har liggende hjemme i leiligheten i København. Vi får se drakter mens Nicklas Bendtner oppsummerer karrieren som profesjonell fotballspiller.

Om Rosenborg sier Nicklas Bendtner følgende:
--Rosenborg som jeg spilte for de siste 2,5 årene, var en riktig fin tid. Jeg fikk mange gode venner og vi gjorde suksess, er oppsummeringen av tiden i Trondheim.

Bendtner og Philine ser du på Dplay. Episode 19 ble publisert i dag, torsdag 9. juli.

Nicklas Bendtner var en av de største stjernene på et Rosenborg-lag som vant det meste i Norge under trener Kåre Ingebrigtsen.

Litt trøndersk bannskap, overhørt av liberalist og stortingsrepresentant Sivert Bjørnstad (FrP)

--Trond Rambo Henriksen med dagens mest trønderske bannskap: «Dæven, steike hainnj altså.» En av gledene med få på tribunen er at slikt blir plukket opp, har Sivert Bjørnstad skrevet på Twitter.com.

Kampen mellom Rosenborg og Vålerenga endte 1-1. Rosenborg har spilt fem kamper i Eliteserien og har fem poeng. Det er rett og slett ikke godt nok!


Philine, skinnbukse og blod i tissen

Jeg visste veldig lite om Nicklas Bendtner før han ble Rosenborg-spiller i 2017, til tross for at han har vært innom Arsenal, Juventus og Wolfsburg. I Rosenborg eller i deler av Rosenborg-perioden, var han veldig god. Jeg tjente penger på Lord Bendtner i perioden han var fast inventar på Norges beste fotballklubb. Han burde fortsatt vært Rosenborg-spiller og ville trolig vært det hvis det ikke var for Eirik Horneland.

Dplay har en serie som heter Bendtner og Philine, en serie der seerne får følge paret i Danmark. Det er ganske lite fotball i serien, men mye annet rart. Ettersom jeg synes Nicklas Bendtner er kul, er den ukentlige episoden ett av høydepunktene.

Jeg hadde før fredag sett 16 episoder, uten noen reaksjoner i kroppen. På fredag kikket jeg på episode 17. Philine Roepstorff var i en butikk og kikket på vesker, vesker fra 29 000 kroner til 60 000 kroner. Ja, å kjøpe så dyre vesker er rart for mange av oss. På turen fra butikken fikk vi sett Philine i skinnbukse. Jeg kjente svette i panna, blodtrykket økte betraktelig og blodet samlet seg i tissen. Philine Roepstorff og skinnbukse, nam!

Nicklas Bendtner kan fortsatt underholde deg, riktig nok ikke på fotballbanen. Han gjør det hver uke på Dplay i serien Bendtner og Philine.

Nei jeg følger ikke Philine Roepstorff på Instagram, men det kan jeg komme til å gjøre før serien er ferdig.

Hvem blir ny Rosenborg-trener? Åge Hareide må være et godt spill!

Nordicbet har laget spill på hvem som blir den neste permanente treneren i Rosenborg, storklubben som akkurat nå minner om en nedrykkingskandidat.

Natt til fredag ble det klart at Eirik Horneland og Rosenborg skiller lag. Horneland har ikke fått det til som sportslig ansvarlig for Rosenborg. Resultatene har uteblitt.

Nå har Nordicbet laget spill i på hvem som blir neste permanente treneren i Rosenborg. Åge Hareide er favoritt med oddsen 2,00. Åge Hareide som sjef igjen på Lerkendal? Nam!

Listen til Nordicbet består av mange profiler fra norsk fotball.

Sats aldri mer penger enn du har råd til å tape!

Etter tre serierunder kan det være seriøs krise i Rosenborg

Rosenborg har startet serien elendig. Resultatene er dårlige, men det verste er mangel på målsjanser. Å være Rosenborg-supporter er for tiden alt annet enn hyggelig.

I kveld kommer Bodø/Glimt til Lerkendal. Bodø/Glimt har startet serien med to seire, mange skåringer og godt spill. Kveldens kamp kan bli fryktelig spennende.

Avspark klokken 20:30. Du kan se oppgjøret, på TVNorge. Nam.

Utvalgte bookmakere med odds på hjemmeseier, uavgjort og borteseier:
Comeon: 2,15, 3,55, 3,30.
Betsson: 2,17, 3,55, 3,20.
Expekt: 2,16, 3,57, 3,27.
Coolbet: 2,25, 3,66, 3,20.
Unibet: 2,15, 3,45, 3,25.
Nordicbet: 2,20, 3,55, 3,20.

Spill aldri for mer penger enn du har råd til å tape!

Norsk Tipping
Skribenten utelater med vilje Norsk Tipping fra oversikten. Det statlige selskapet er beskyttet av politikerne gjennom enerettsmodellen og det er årsaken til at oddsen hos Norsk Tipping sjelden blir nevnt i forbindelse med kamper på dette nettstedet.

Vær liberal, bruk en kommersiell aktør til hygge og underholdning!

Baben Trudy Engen

Jeg fikk på en fest for mange år siden sett ett bilde av Trudy Engen, en SV-politiker i Nordkapp. På bildet var hun en sånn skikkelig babe, sånn rålekker dame. Det var ikke mye sosialdemokratisk over bildet, altså. Ettersom jeg er sjenert, sånn skikkelig sjenert, sa jeg aldri noe ordentlig til henne. Ikke før nå, i denne bloggposten. Ja, jeg er plagsom tilbakeholden når jeg skal være tilbakeholden.

Tidligere i dag snakket jeg med Snorre Engen Bigseth, en samtale om at Honningsvåg Musikkforening skulle spille i gater i Honningsvåg på cirka 71 grader nord. Mine samtaler glir ofte ut, spesielt når jeg har tid til å prate. Samtalen endte i alle fall med bloggposten «Visste du at Snorre Engen Bigseth er tremenning med John Arne Riise». Jeg lenket posten opp på sosiale medier og nå har Trudy Engen lagt igjen en kommentar.
--Han er tremenning med Steffen Iversen også, - på morsia tel og med😇

Slekt med John Arne Riise og Steffen Iversen, det er rått. Litt rart at han havnet sammen med Bjørn Nordang i Honningsvåg Musikkforening.

Tilbake til Trudy Engen og bildet med litt bustete hår. Når jeg tenker meg om burde jeg skjønt det familiære båndet til Iversen-familien. Jeg burde forstått blikket for mange år siden, helt uavhengig av dagens kommentar.

Neste gang jeg snakker med Snorre Engen Bigseth, må jeg bare spørre om han har spilt fotball. Gener fra Riise og Iversen bør gi de beste forutsetningene.

John Arne Riise vil alltid være en Liverpool-legende, og Steffen Iversen vil alltid være en RBK-legende.

Rosenborg forresten, herregud for en møkkakamp i dag. En kostbar affære!



Spørsmål fra leser: --Hvor mye penger har du satt på Rosenborg-seier i dag?

Et spørsmål fra en leser, spørsmål om hvor mye penger jeg satt på Rosenborg-seier i dag?

Svar: Nok! Jeg har en forventning om å tjene mye penger på Rosenborg denne fotballsesongen, etter en fjorårssesong som var en økonomisk fiasko. To timer før avspark kribler det i magen, nesten som kåthet. Herregud jeg gleder meg til avspark. Oddsen gjør kampen ekstra spennende!

Avspark mellom Rosenborg og Kristiansund klokken 18:00. Nam.

Rosenborg – Bodø/Glimt #JanneSannes

Det har ikke blitt spilt fotballkamper i Norge under koronapandemien. Denne uken ble klarsignalet gitt og i dag var det treningskamp mellom min klubb Rosenborg og Janne Sannes sitt Bodø/Glimt. Rosenborg vant naturlig nok kampen, riktig nok bare 1-0.

I vinter og vår har Sannes herjet med meg, ettersom Bodø/Glimt havnet på 2. plass i fjorårets sesong og Rosenborg fikk 3. plass. Høy på seg selv har hun sendt utallige hint om fjorårets fiaskosesong for Rosenborg. Nei, Janne Sannes synger ikke Bodø/Glimt-sanger spesielt pent.

Ettersom Janne Sannes jobber som mobbeombud i Troms og Finnmark fylkeskommune, skal jeg ikke påstå at hun har mobbet meg på grunn av fotball det siste knappe året; men det minner mistenkelig om det hun skal bekjempe. Janne Sannes med Bodø/Glimt Førr Evig, er omtrent det verste jeg hører på.

Kjære Janne Sannes. Rosenborg – Bodø/Glimt 1-0. Nam.

Norsk fotball ruller igjen, heldigvis! Rivalisering mellom supportere må vi aldri gi slipp på!

Rasmus, Saga og Janne Sannes

Liker du Rosenborg? Podcasten Rasmus & Saga er fantastisk for RBK-supportere. Til og med gamle episoder er verdt å lytte til.

Podcasten Rasmus & Saga finner du der du vanligvis lytter til podcaster, blant annet på Spotify.

Sannes
Bodø/Glimt-supporteren Janne Sannes, for øvrig mobbeombud i Troms og Finnmark fylkeskommune, har i dag sendt meg Bodø/Glimt-sanger. Jeg kjenner blodtrykket stige når jeg åpner Sannes-meldingene.. Altså. Når norsk fotball starter opp igjen, skal det bli godt å få satt på plass Sannes og andre Glimt-supportere.

Jeg kan ikke se ett eneste lag/klubb som slår Rosenborg den kommende sesongen. #Sult

Herregud jeg skal tjene penger på Rosenborg på oddsen! Nam!

Mange av Rosenborg-medlemmene gjorde det medlemmene i norsk idrett bør gjøre, nemlig møtte opp på årsmøtet

Stemmetallene fra valgene på årsmøtet i Rosenborg, viser at cirka 600 av medlemmene deltok på årsmøtet. Det er et rekordhøyt tall, et tall andre idrettslag i Norge bør strekke seg etter.

Årsaken til det enorme oppmøtet var valget mellom Ivar Koteng og Ståle Gjersvold om ledervervet. Demokratiet har talt og Ivar Koteng vant.

Årsmøtet er det desidert viktigste møtet i hvert idrettslag. Det er på dette møtet rammene for driften blir lagt for kommende sesong eller de neste sesongene. Medlemmene som ønsker utvalgte personer i styre og stell eller som mener kostnadene er for høye i idrettslaget, bør møte på årsmøtet. Har du sterke meninger og er medlem, men dropper årsmøtet er du på grensen til dum.

Altfor mange idrettslag har lave oppmøtetall. Det er knapt nok styremedlemmene som møter opp på det viktigste møtet i løpet av året.

Nye muligheter på oddsen for unge Solvik
Det viktigste vedtaket på Rosenborg-årsmøtet var etter unge Solviks mening, at Trondheims-Ørn nå blir Rosenborg damer. Årsmøtet bestemte at Rosenborg skal utvide antall topplag på seniornivå og satser på kvinnelag. Det er sinnssykt rått, fantastisk flott!

For kvinnefotball betyr det trolig mye at toppklubber for menn endelig tar kvinner inn i varmen.

Unge Solvik som elsker oddsen, kommer til å spille langt mer på damefotball enn det som har vært tilfelle. Rosenborg damer klinger betydelig bedre for en Rosenborg-supporter enn Trondheims-Ørn. Nam!

Mener oddsen ville vært 10 000

Rosenborg-legender lar seg imponere av trønderklubben. I Champions League-kvalifiseringen har Rosenborg imponert.

Mini Jakobsen er ambassadør for Nordicbet. Han slo på stortromma da han forklarte de imponerende RBK-kampene i kvalifiseringsspillet til Champions League.

--Rosenborg i Champions League ville hatt 10.000 i odds etter tapet for Haugesund på Lerkendal 16. mai, sier Jahn Ivar «Mini» Jakobsen til VG Nett.

Høyre-politiker i Trondheim: -Solvik, vil du nå sparke RBK-treneren?

Vi heier på Rosenborg begge to. Han følger klubben nokså tett ettersom han bor i Trondheim, en av de liberale Høyre-politikerne. De har vi forresten altfor få av.

I snart ett år har vi diskutert Rosenborg. De siste månedene har diskusjonen gått på om Eirik Horneland bør få sparken. Da jeg fikk spørsmålet i kveld fra Høyre-kompisen, var det fristende å svare ja. Jeg tapte etter mine økonomiske rammer formidabelt med penger på cupkampen mellom Rosenborg og Aalesund. Nei, jeg svarte nei på spørsmålet.

Når en avtale har blitt inngått skal det mye til, etter min mening, å bryte avtalen. Når Rosenborg inngikk avtale med Eirik Horneland, bør avtalen gjelde. Om avtalen bør fornyes, er en helt annen debatt.

Det Rosenborg-miljøet, medlemmene og sympatisører, bør gjøre, er å sette sammen et alternativt styre ved neste korsvei. Nåværende styret har gjort en fryktelig jobb det siste året, en prosess som startet med at Kåre Ingebrigtsen og Erik Hoftun fikk sparken. Det holder ikke bare skifte ut styrelederen. Alle som har støttet de viktigste vedtakene det siste året, bør få en tvungen pause fra styrearbeidet i Rosenborg. Det var mitt svar til Høyre-kompisen, og naturlig nok er vi enige.

Det skal forresten bli lenge til neste gang jeg setter penger på Rosenborg-seier. Tapet i dag, for uavgjort etter ordinær tid og tap på straffespark, svei noe djevelsk økonomisk og i Rosenborg-hjertet.

Oddsen gjør fotballkamper skinnsykt spennende!

Rosenborg var før denne cuprunden favoritt til å vinne norgesmesterskapet i fotball. Akkurat nå håndterer Rosenborg favorittstemplet nokså dårlig.

#Jentesur