Viser innlegg med etiketten Wordfeud. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Wordfeud. Vis alle innlegg

Når du får tilbud om 5 000 kroner for seier i Wordfeud

Et fristende tilbud på messanger, et tilbud jeg sikkert sier nei til i løpet av kvelden. Altså, det er såpass fristende at jeg må bruke noen timer til å tenke over tilbudet.

Parti med Wordfeud, best av tre og 5 000 kroner til vinneren. Vinner jeg overfører motstanderen 5 000 kroner til kontoen. Taper jeg, er det jeg som må betale 5 000 kroner. Altså! Man får blod i tissen av mindre enn dette!

Jeg er forresten trolig verdens verste Wordfeud-spiller. Jeg har et par tusen tap på CVen og kun ett par seire. Jeg slettet spillet i høst fordi jeg var lei hele opplegget og lovet meg selv at jeg aldri skulle mer Wordfeud, men det var før 5 000 kroner kom på bordet. Det som taler mot en konkurranse, er at jeg stort sett holder det jeg lover.

5 000 kroner! Noen mennesker er deilig spennende! Nam!

Spill gjør livet litt artigere!

Forskjellen på et mobbeombud og Solvik

Hva ville Solvik gjort etter den siste Wordfeud-kampen noen gang med en rekke med seire langt som et 100-årsjubileum? Jo mobbet taperen, herjet med taperen.

Hva gjorde Janne Sannes, mobbeombud i Troms og Finnmark, etter den siste kampen som hun vant på vanlig måte? Jo en lang tekst med masse skryt, en tekst som bygger opp selvtillit.

Mennesker er forskjellige!

Om det føles godt å være ferdig med Wordfeud? Sinnssykt! Nam! Det skal bli lenge til neste gang jeg får en rekke med tap!

Spill gjør livet litt artigere! 

Solvik legger opp som Wordfeud-spiller etter flere tusen kamper og flere tusen tap. Herregud, så viktig spillet har vært de siste fem årene

Tenk på den mest udugelige personen du kjenner. Gjør personen om til Wordfeud og du har meg. Jeg er ubrukelig, skikkelig dårlig. Jeg har likevel holdt ut i over fem år, fem år med stort sett bare tap.

Det er et sunnhetstrekk at jeg gleder meg til Janne Sannes legger de siste bokstavene og nok en gang slår meg i ordspillet. Når kampen er over logger jeg av og sletter appen, en app som har vært mye i bruk de siste årene.

Spill skal være hygge og underholdning. Når underholdningsverdien forsvinner eller blir lav, er det bedre å bruke tiden til noe annet. Jeg har spilt noen artige parti også den siste tiden, men tapene tærer på selvtilliten. Jeg blir ikke bedre og dermed legger meg opp som Wordfeud-spiller.

I løpet av fem år har jeg kun hatt noen få motstandere. Jeg har takket nei til veldig mange forespørsler. De som har målt krefter mot meg, har gitt meg masse god underholdning.

(Den siste skjermdumpen noensinne av Wordfeud på Solviks mobiltelefon. Herlig!) 

Jeg startet med Wordfeud mot min gamle personlige trener. Da lysten på sjokolade ble for stor, inviterte vi hverandre på spill. Bokstaver og ord erstattet sjokolade. Syke, syke greier. I dag har jeg et sunt forhold til kosthold.

Avhengighet?

Det finnes forskning som viser at det er mulig å bli avhengig av store menger med spill. Nei, jeg er ikke avhengig av Wordeud. Den delen av hjernen som trenger spill, er i klart mindretall satt opp mot resten av hjernemassen. Å sykeliggjøre alle handlinger og valg, er ikke helt meg. Vi har friheten til å foreta valg og jeg velger nå bort Wordfeud. Jeg gjør det med stor glede.

Takk for alle kampene, folkens. Og ja, jeg er litt snurt over at dere ikke lot meg vinne litt oftere!

Spill gjør livet litt artigere!

Når du føler Bodø/Glimt-supporteren Janne Sannes skyter på deg

Jeg spiller Wordfeud, et ordspill, mot Janne Sannes. Hun er Bodø/Glimt-supporter på cirka 71 grader nord. Bodø/Glimt-supportere flyr høyt for tiden, noe jeg merker i Wordfeud.

Janne Sannes bruker enhver anledning til å terge en Rosenborg-supporter. I denne runden av Wordfeud la hun ordet seirer.

Huff!

Spill gjør livet litt artigere!

Jannes Sannes i Wordfeud

Først mottar du en haug med veldig flotte skinnbuksebilder fra ei dame som vil vise seg frem. Jeg er sannsynligvis et behagelig publikum når det gjelder skinnbukser. Deretter en rask dusj, så finne frem fotballkampen mellom Sarpsborg og Rosenborg på Eurosport. Godt plassert i godstolen tar jeg frem mobiltelefonen og ordspillet Wordfeud.

 

Ja, uten at jeg sjekker resultatet skjønner jeg at Janne Sannes leder mye. Nam, altså. Det var et litt uventet valg.

Wordfeud er et meningsløst, men litt artig ordspill. Ingen penger i spill, bare prestisje. Janne Sannes knuser meg gang etter gang.

Janne Sannes er mobbeombud i Troms og Finnmark fylkeskommune. Når jeg en gang vinner kommer hun til å bli mobbet.

Nam, altså.

Når Solvik herjer med Janne Sannes

Profesjonelt arbeider Janne Sannes mot mobbing. Når jeg slår henne i Wordfeud opplever hun selv mobbing. Ja, jeg er en ganske dårlig vinner og jeg liker det.

Jeg vinner ytterst sjelden mot Sannes i det meningsløse ordspillet, et spill som kan være litt artig når det går bra. Denne runden har Solvik spilt fantastisk, overgått seg selv. Da ender det med tap for Janne Sannes.

For øvrig er ikke Janne Sannes helt uskyldig. Hun bombarderer meg med Bodø/Glimt-meldinger når Glimt vinner, og det har vært mange Glimt-seire denne sesongen.

Er du forresten engasjert i arbeidet mot mobbing? Se Cobra Kai, en serie på Netflix. Serien er en fortsettelse av den legendariske filmen Karate Kid, en film fra 1984. Fy flate, mennesker hvor stygge de kan være mot hverandre! Serien består av korte episoder og tiden flyr mellom mobbing og karatespark. Jeg er for øvrig mye snillere mot Sannes enn ungdommene er i serien Cobra Kai.

Den følelsen når du knuser Janne Sannes i Wordfeud

Etter et titallsspill ble det endelig en seier. Solvik, Rosenborg-supporter, knuste Janne Sannes, Bodø/Glimt-supporter, i Wordfeud. Eller knus og knus, jeg vil si at jeg lekte med henne. Det var katta mot musa.

Janne Sannes er mobbeombud i Troms og Finnmark fylkeskommune. Hun får i helgen oppleve hva mobbing er. Jeg har tenkt å utnytte seieren maksimalt. Og nei, du som leser dette bør ikke mobbe noen!

Wordfeud er et meningsløst, men litt artig ordspill. Spillet suger selvtilliten ut av deg med tap etter tap. Seier derimot føles ganske så bra. Nam.

#SolvikDenUovervinnelige



Janne Sannes møtt med Theme Song fra Rocky

Først oppdaget jeg to reinsdyr i et voldsomt tempo. Like bak kom Janne Sannes, min Wordfeud-venn. Jeg var først i tvil hvem dama var, men da jeg så den grønne overdelen skjønte jeg at det var Sannes. Som Bodø/Glimt-supporter liker Janne Sannes blikkfangfarger og grønt på Nordvågenveien på cirka 71 grader nord,  er hennes stil.

Jeg tok oppstilling og salutterte lynkjappe Sannes med Theme Song fra Rocky.

Hun sprang forbi 30-40 kilometer i timen, smilende.

Wordfeud er forresten et meningsløst ordspill når man taper. Det er ganske artig med seier, noe jeg opplever ganske sjelden; omtrent aldri.

Spørsmål fra leser: -Slår du Janne Sannes i Wordfeud?

Jeg har fått et spørsmål fra en leser, et irriterende spørsmål:
--Hei Solvik. Slår du Janne Sannes i Wordfeud?

Svar: Nei! Jeg har ikke vunnet et eneste parti mot Janne Sannes. Eller hun vinner ikke, hun knuser meg. Hun har sørget for at selvtilliten har fått seg en knekk. Janne Sannes er engasjert i HT & IF, et idrettslag som fokuserer på deltakelse; ikke seirer. Hvis du noen gang hører Janne Sannes forteller at det er viktigst å delta, er det tull. Hun vil vinne for enhver pris!

Wordfeud er et ordspill, morsomt spill med seire. Fullstendig meningsløst med tap etter tap.

Janne Sannes: -J-o-g-g-e

Jeg spiller Wordfeud mot Janne Sannes, en av få faste motstandere. Hun knuser meg gang etter gang! Jeg har av og til lurt på hvorfor hun er så god, nå vet jeg svaret.

Mens jeg på trimturer stort sett tenker på Nordkapps fineste dame, har Sannes helt andre tanker. Da jeg i dag møtte henne på Nordvågveien, lett joggende i et dop-lignende tempo; i umenneskelig fart, sang hun bokstavene j-o-g-g-e mens hun passerte meg i 30-35 kilometer i timen. J-o-g-g-e er et uttrykk skapt for Wordfeud. Jeg måtte trekke på smilebåndet. Hun fortjener å vinne, hun fortjener mange seire når hun til og med tenker Wordfeud på joggeturer på cirka 71 grader nord.

Slike omgivelser jogget Janne Sannes i. Nam. 

Wordfeud er et ordspill, et spill kun for gøy. Spillere som gjør det dårlig, mister selvtillit av Wordfeud. Jeg tar den tapte selvtilliten igjen på handlinger.

Spill gjør livet litt artigere! Spill med måte!

Når du tror Line Johnsen Myhre er nervøs

Vi har spilt hundrevis av Wordfeud-kamper. Hun har vunnet hver gang, eller hun har hundrevis av seire med utklassing-sifre. Nå, når 20 brikker gjenstår, er stillingen 283 – 256 i hennes favør. Jeg tror likevel unge Solvik gjør Line Johnsen Myhre nervøs. Vinner jeg får hun sitt vondeste døgn noensinne. Fyttigrisen jeg er en dårlig vinner!

Wordfeud er et ordspill. Noen regner spillet som kjedelig, men i nøden spiser fanden fluer. Jaja, dere skjønner hva jeg mener.

Spill gjør livet litt artigere, og det kan være spill uten penger.

Den følelsen når du fremskyver en trekant

Når du er så liberal som det jeg er, er trekant uproblematisk. Trekant er like naturlig som ei brødskive med ost og skinke. Det viktigste er at det skjer frivillig, altså med fravær av tvang.

Det beste med trekant, er tiden før den seriøse aktiviteten. Å terge er halve sjarmen. Selve trekanten er hardt arbeid i et par timer, selv om avslutningen kan være bra. Å ligge på rygg, lukke øyene og oppsummere mens siste rest forsvinner fra tunga, er høydepunktet. Dårlig samvittighet er en del av prosessen, men samvittighet blir det mindre og mindre av ettersom antall kanter øker.

Fredag er min dag #sjokoladedag, en dag der jeg gjør det jeg ønsker. Fredag er en spesielt viktig dag i høytider, ettersom helligdager er harde dager for oss tjukkaser. Det er vanskelig å holde seg unna godsaker på onsdager og torsdager i høytider når bordet flommer over av det du har mest lyst på. Man skulle tro erfaring gjorde det hele lettere med årene, men nei; en høytid er spesielt utfordrende!

Da jeg våknet i dag tidlig var trekant det første jeg tenkte på. Nam. Jeg ladet opp med to gelemenn på bordet, det var vann i munnen. Jeg gjorde det jeg liker best, nemlig terge. Så kom meldingen fra Johnsen Myhre, en melding som slo meg ut. Jeg stoppet erting av meg selv, slukte gelemennene og det hele var over mye raskere enn tenkt. Herregud, så godt. Ren nytelse!


Line Johnsen Myhre ja, hun liker å tråkke meg ned i dritten og hun gjør det på en direkte måte. Vi spiller Wordfeud og har gjort det over mange år, riktig nok med en lang pause. Jeg har aldri vunnet mot henne, eller jeg har alltid tapt med store sifre. Da hun i dag startet med 126 poeng, ble det for mye for meg. Jeg trøstet meg med en rask, grisete og saftig trekant. Nå er selvtilliten på topp igjen og jeg er klar for Wordfeud-hevn.

Spill gjør livet ekstra artig! Spill med måte!

(Denne bloggposten ble først og fremst publisert fordi jeg vet trekant selger. Og ja, for hver gang du er innom dette nettstedet tjener unge Solvik litt penger. Ja da, jeg er en kynisk jævel)

Sannes driver med psykisk terror

Jeg spiller Wordfeud mot Janne Sannes, en av tre motstandere. Når 44 brikker gjenstår kan jeg fastslå at Sannes driver med psykisk terror mot unge Solvik. Stillingen er 267 – 85. Jeg er på gråten, jeg er fullstendig knust.

Janne Sannes driver med Wordfeud-massakre.

Spill gjør livet litt artigere når det er jevne kamper. Denne kampen knuser min selvtillit, og at hun sitter og smiler gjør livet vanskeligere enn det bør være.

Solvik-brødrene stinker i Wordfeud, og bruttern Wordfeud-voldtatt av ei dame

Hva gjør brødrene Solvik når det er begrenset med tilbud på oddsen. Jo, vi spiller Wordfeud. Jeg visste ikke at bruttern spilte Wordfeud før en av motstanderne sendte det siste spillet. Hun leder eller vant 729 – 388. Altså bruttern, det er ikke bare et tap; det er knus og voldtekt. Ikke en gang jeg taper med et sånt siffer.

Spill gjør livet litt artigere, også spill uten penger. Eller når resultatet blir 729 – 388, da stinker livet maksimalt.

Den følelsen når du sier nei til en vakker dame om Wordfeud-spill

Når du misliker tap så mye som jeg gjør må du være forsiktig med hvor mange tap du påfører deg selv. Mange tap går utover selvtilliten. Dårlig selvtillit er kjipt og kan være skadelig for psykisk helse. Når du mener helse i stor grad er et privat ansvar, må du være en kynisk jævel og ja; jeg er det!

Ettersom jeg taper og taper i Wordfeud, sa jeg i dag nei til spill med ei nydelig dame på cirka 71 grader nord.  Egen helse og selvtillit er langt viktigere enn pene damer!

Bente Ravlo leder i skivende stund 355 – 272 og det irriterer meg grenseløst!

Spill gjør livet litt artigere, men spill med måte, også i spill uten penger.

Når Janne Sannes skaper dårlig stemning

Du vet Janne Sannes sender god morgen-melding til deg grytidlig om morgenen kun for at hun vil terge. Du er helt sikkert på at meldingen er ikke godt ment etter at hun akkurat har knust deg 542 – 305 i Wordfeud. Om jeg tar tapet på en voksen måte? Overholde ikke. Jeg er kokende forbanna, mest sint på meg selv for å være udugelig i denne meningsløse ordleken.

Ja da, Solvik og Sannes har startet et nytt spill. Hun er stygg-god i Wordfeud. Dessuten heier hun på Bodø/Glimt, noe som akkurat nå gir hun minus på minus i mitt hode.

Wordfeud-kamper knuser det jeg hadde av god selvtillit, Wordfeud er årsaken til at jeg kommer til å begynne med snus igjen.  #LivetStinker.


Spill er en frivillig handling, en handling med fravær av tvang. Så lenge jeg helt frivillig spiller har jeg ingen gode grunner til å klage.

Bente Ravlo ligger så dårlig an, at nå sliter hun

Se for deg en Wordfeud-kamp mellom unge Solvik og Bente Ravlo, Nordkapps fineste dame. Foran kampen var Ravlo høy og mørk, noe hun bruker å være på startstreken; for øvrig med god grunn. Unge Solvik er mer sjenert og ser ned i gulvet.

Ja da, Bente Ravlo er til vanlig mye bedre enn unge Solvik i Wordfeud. Som regel herjer hun med meg.

To brikker igjen er stillingen 389 til Solvik og 364 til Ravlo. Jeg er to brikker unna seier. Herregud, hun kommer til å få høre det fra nå og til evigheten. Nam.

Den følelsen når du snoker opp brukernavnet til Janne Sannes

Du vet selvtilliten din er god når du gjennom gode kontakter snoker opp brukernavnet til Janne Sannes på Wordfeud. Hvor god kan egentlig et mobbeombud i Troms og Finnmark fylkeskommune være i dette ordspillet?

Brukernavnjakt, litt sånn påskekrimaktig tre knappe uker før påske. Påskekrim er ofte nam.

Jeg har forresten hørt elleville historier om Sannes i Wordfeud, sånn Arnold Schwarzenegger-lignende historier. Om jeg lar meg skremme? Slett ikke! Selvtilliten er i overkant god for tiden.

Vidar Berg-Hansen knuste unge Solvik. Han knakk selvtilliten min

Jeg har aldri spilt Wordfeud mot mange personer. Akkurat nå spiller jeg mot Nordkapps fineste dame og kun henne. Alle andre forespørsler trykker jeg pent og pyntelig «nei» til. Da Vidar Berg-Hansen, en jeg tilbrakte mye av barndommen sammen med, tok kontakt, trykket jeg feil og det ble «ja» til spill. Herregud, jeg angret!

Jeg ble knust, skikkelig knust. Jeg har aldri følt meg så trampet på som etter kampen mot Vidar Berg-Hansen. Han ødela selvtilliten min, han voldtok meg i Wordfeud.

Vi har ansvaret for egen helse. Dette ansvaret medfører at man aldri bør gape over mer enn man klarer å spise. Mitt ja til Vidar Berg-Hansen var en dårlig beslutning, selv om det ble gjort gjennom feiltasting.

Sannes
Det går rykter om at Janne Sannes, mobbeombud i Troms og Finnmark fylke, er rå i Wordfeud. Jeg har litt lyst å utfordre henne, bare for å pine meg selv. Ja da, du skjønner sikkert at selvtilliten igjen er på topp etter massakren jeg opplevde fra Vidar Berg-Hansen.

Spill gjør livet litt artigere, og det kan være spill uten tap eller fortjeneste av penger.

Wordfeud mot Bente Ravlo

Du vet det er blodig alvor når du straks skrur av smartproduktene, TVen og PCen. Nå er det full konsentrasjon i Wordfeud-kampen Solvik v Bente Ravlo. 49 brikker igjen og hun leder med seks poeng.
Stakkars henne hvis jeg plutselig overgår meg selv og vinner kampen. Jeg er en fryktelig dårlig vinner!

Om jeg har slått Bente Ravlo? Huff Solvik, for et elendig spørsmål!

Spill gjør livet litt mer artig.