Unge
Solvik begynner å bli voksen, herlig voksen. Nok en bytur uten at jeg var beruset
da jeg kom hjem. Det er en herlig følelse å sitte foran PCen søndag formiddag,
i fin form. Det skjedde aldri før, aldri da jeg var mye ute på byen. Måtte den
edruelige linjen vare livet ut!
Selv
om jeg hadde lav promille lørdag kveld ble nedturen stor i godstolen foran
TV-skjermen. Grytidlig søndag morgen var det UFC-kamp mellom Conor McGregor og Donald
«Cowboy» Cerrone. Jeg kjøpte selvfølgelig tilgang på Viaplay til 499 kroner.
499 kroner for en UFC-kamp er rått. I godstolen ble det sendt meldinger til
Asle Heramb, en kompis som også liker odds og MMA. Alt så bra ut lenge, helt
til unge Solvik sovnet og våknet klokken 07:15. Kampen var over og pengene på
abonnementet var bortkastet. Når du våkner klokken 07:15 og har gledet deg
voldsomt til en Conor McGregor-kamp, men sovnet; da føler du deg rimelig snurt.
For en sinnssyk nedtur!
Conor
McGregor vant på knockout etter 40 sekund, ifølge VG. Oddsen på Conor McGregor-seier
var lav, men det var nok en del spillere i det norske markedet som tjente
penger på spill i natt. En del oddsspillere setter mer enn gjerne penger på MMA.
Knockoutforskriften
Før
jeg sovnet fikk jeg med meg at kommentatorene snakket om penger og billettsalg.
Interessen for MMA er enorm og billettsalget til lørdagens arrangement var
astronomisk. Forretningsdriften og ringvirkningene kampsport kan skape i Norge
er ett av flere argument for at politikere bør liberalisere knockoutforskriften. Tenk deg Conor McGregor i Oslo
Spektrum. I dag er det umulig på grunn av forbudet, men med liberalisering vil
det være mulig, i alle fall teoretisk.
Formynderne
brukte mange merkelige argument mot profesjonell boksing. Erfaringene viser at
profesjonelle boksekamper i Norge har vært fine arrangement etter at politikere
opphevet forbudet.