Viser innlegg med etiketten Mr Green. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Mr Green. Vis alle innlegg

Bot på 31,5 millioner svenske kroner

En av fordelene med et regulert marked er at mange/de fleste aktører må følge regelverket fastsatt av myndighetene i landet. Slik er det i Sverige gjennom lisenssystemet. I Norge er det motsatt på grunn av enerettsmodellen.

Enerettsmodellen er elendig sosialpolitikk ettersom det uregulerte nasjonale markedet er gigantisk.

Mr Green har fått en bot på 31,5 millioner svenske kroner. Selskapet har ikke beskyttet sine kunder mot overdrevent pengespill og risikerer også å bli brukt til hvitvasking og finansiering av terror, ifølge en avgjørelse fra Spelinspektionen i Sverige.

Mr Green har i en redegjørelse beskrevet at manglene har blitt oppdaget og utbedret.

 

Lyst å jobbe på Malta?

I vinter snakket jeg med en mann som jobbet i et spillselskap på Malta. Mens det var vinterstorm på cirka 71 grader nord, hadde mannen behagelig temperatur. Mens skribenten gikk trimtur i snøvær på Nordvågveien var nordmannen på Malta på tur ut på pub svært behagelig kledd.

Nå har Mr Green ledige stillinger. Først og fremst på Malta, men i stillingsannonsene ser vi at Sverige legger om spillpolitikken; for det er også ledige stillinger i selskapet i Stockholm.

Mr Green Ltd. er et online gamblingselskap som tilbyr nettspill.

Norske politikere burde lagt til rette for slik næringsvirksomhet i Norge. Norge har gjennom Statens pensjonsfond utland, populært kalt oljefondet, for lengst investert i slike selskap, investeringer som skal sikre norske pensjoner. Når Statens pensjonsfond utland, har milliarder av kroner i slike selskap bør veien være åpen for arbeidsplasser i Norge. Skoler og eldreomsorg, i dagens sosialdemokratiske system, kan på sikt ikke finansieres av fallende oljeinntekter og arbeidstakere i offentlig sektor.