Julie
Aronsen (31) og samboeren Aleksander Arntzen (34) gikk inn på Coop-butikken i
Fauske for å handle til helgen. De gikk ut som millionærer, ifølge
Pantelotteriet.no som siterer VG.no.
Julie
trykket som vanlig på lotteriknappen etter at hun hadde pantet flasker for 52
kroner på Coop Extra i Fauske i Nordland. Ut kom en lapp der det sto gevinst,
men hverken Julie eller samboeren skjønte med en gang at de hadde vunnet
hovedpremien.
--Jeg
måtte lese på lappen flere ganger, og telle alle nullene. Da jeg viste lappen
til samboeren, som sto bak meg, ble han også rimelig sjokkert, sier Julie
Aronsen.
Storgevinsten
kom bare én uke etter at Coop-butikken på Fauske fikk installert
Pantelotteriet.
--Det
er veldig artig at noen har vunnet så kort tid etter at vi fikk Pantelotteriet,
og fint at det var en av våre faste kunder. Så det er bare å gratulere, sier
vikarierende butikksjef Alex Jensen på Coop Extra Fauske.
Pantelotteriet
er et miljøvennlig lotteri hvor du bruker panten som innsats i lotteriet, og
har mulighet til å vinne premier verdt 50, 100, 1 000, 10 000 eller én million
kroner.
Røde
Kors har mottatt omtrent 500 millioner kroner i støtte fra Pantelotteriet.
Lotteriet har med dette blitt en av organisasjonens viktigste inntektskilder.
Midlene fra Pantelotteriet deles likt mellom Røde Kors sentralt og lokalt.