Viser innlegg med etiketten htif. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten htif. Vis alle innlegg

En spesiell dag på kontoret

Fredag ble påskelotteriet til fotballgruppa i Honningsvåg Turn & Idrettsforening trukket, trukket i Radio Nordkapps lokale i Storgata i Honningsvåg på cirka 71 grader nord. Store premier i Nordkapp gir en spesiell arbeidsdag.

Stemningen var god og spent da Øystein Mathiesen fra politiet, og Kjell Andreassen og Odd Johnsen fra fotballgruppa kom innom cirka klokken ti. Det var litt tullprat før Raymond Elde gjorde datamaskinen klar og Mathiesen kunne starte arbeidet.

Hovedvinneren ble Kristine Jensen Sandvik, kjæresten til han som eier bedriften som har sponset snøskuteren/ATVen. Det ble i tillegg delt ut ni andre gevinster i lotteriet.

Det viktigste i tillegg til hyggen et lotteri gir, er overskuddet som går til fotballgruppa. Vel 90 000 kroner blir brukt på barn og ungdommer i Honningsvåg Turn & Idrettsforening. Det er viktig, og det skaper bolyst!

Trekningen, på Radionordkapp.no.

Fritt for lodd

Fotballgruppa solgte 2 000 lodd i påskelotteriet, et lotteri som blir trukket på fredag.

Det betyr at alle loddene ble solgt.

Trekningen blir offentliggjort i Radio Nordkapps ettermiddagssending.

Kjell Andreassen, styremedlem i fotballgruppa, regner med en fortjeneste på cirka 90 000 kroner, penger fotballgruppa bruker på aktivitet til barn og ungdommer.

Førstepremien i påskelotteriet er valgfri snøskuter eller ATV.

Påskelotteriet har blitt en tradisjon i Nordkapp.

(Først publisert på Radionordkapp.no) 

LSK-legende styrer Nordkapp Flerbrukshall, et prosjekt i Nordkapp finansiert av blant annet tippemidler

Ole Dyrstad ble gjenvalgt som leder av HT & IF Allianse på årsmøtet som ble avholdt i forrige uke. Dyrstad har spilt mange kamper for Lillestrøm da klubben var blant Norges beste fotballklubber.

Roger Sedeniussen og Kjell Andreassen ble gjenvalgt som styremedlem. 

Nestleder Ronny Andersen og sekretær May Irene Strand Gerhardsen var ikke på valg. 

HT & IF Allianse er en sammenslutning i Honningsvåg Turn & Idrettsforening som driver Nordkapp Flerbrukshall. Alliansen sørger også for inntekter slik at gjelden som ble opptatt for at hallen skulle bli realisert, blir betalt. 

Nordkapp Flerbrukshall fikk tippemidler, altså fra overskuddet til Norsk Tipping.

Det burde vært umulig å avholde et fysisk årsmøte i Nordkapps største klubb midt i koronakrisen. Det sier litt om engasjementet!

Årsmøtet er årets viktigste møte i lag og foreninger. Det er årsmøtet som bestemmer retningen gjennom valg av personer, budsjett, regnskap og innsendte saker. At eierne, altså medlemmene, gir blaffen i retningen, er uforståelig for undertegnede.

De som gir blaffen i møter mister litt av retten til å klage, etter min mening.

Torsdag kveld var det årsmøte i Turns fotballgruppe, en stor klubb i lokal målestokk både når det gjelder medlemsmasse, aktivitet, budsjett og regnskap. Ni personer møtte! Nå vil noen sikkert hevde at dårlig oppmøte kommer av koronakrisen, men årsmøtet i fotballgruppa er alltid dårlig besøkt. Unntaket var da undertegnede takket nei til gjenvalg for 10-12 år siden, etter voldsomme oppslag i Finnmark-aviser om en mislykket narkotikapolitikk. Ja, jeg mener fortsatt at forbudslinjen er katastrofal!

Det har vært støy om fotballgruppa og HT & IF det siste året etter saker i nasjonale medier, saker som har engasjert på sosiale medier. Denne debatten burde årsmøtet tatt!

Medlemmene får en ny sjanse når hovedstyret innkaller til årsmøte, ettersom årsmøtet i hovedstyret bekrefter vedtakene fra årsmøtene i gruppene. Eierne bør engasjere seg for egen eiendom, og idrettslagene i hele Norge er det medlemmene som eier.

Til slutt: Lykke til det neste året Stig Erling Kristiansen & co! La oss vinne noen fotballkamper den kommende sesongen!

HT & IF har fått inn cirka 360 000 kroner gjennom Grasrotandelen

Skribenten har Honningsvåg Turn & Idrettsforening som grasrotmottaker. Det største idrettslaget på Magerøya får penger hver gang jeg leverer tippekuponger, Lotto-kuponger og Eurojackpot. Andre spill, for eksempel oddsen, bruker jeg internasjonale aktører. Da blir det ikke penger til idrettslaget på grunn av den norske spillpolitikken.

Tallene fra Norsk Tipping viser at HT & IF har fått inn cirka 360 000 kroner gjennom Grasrotandelen i år. Det er inntekter som er veldig viktig for idrettslaget på cirka 71 grader nord.

Grasrotandelen er penger direkte til samfunnsnyttige formål, til aktiviteter laget av mangfoldet av organisasjoner i Norge. En herlig ordning mange i frivillig sektor nyter godt av.

Det er Norsk Tipping, Brønnøysundregistrene, Kulturdepartementet og Lotteri- og stiftelsestilsynet, som samarbeider om ordningen og som har oppgaver knyttet til Grasrotandelen.

Dan Eivind Johansen, en Turn-legende har bursdag, og vi har vært trenere sammen

Jeg oppdaget på Facebook.com at Dan Eivind Johansen har bursdag i dag. Han fyller 57 år. Ja, han er en ung 57-åring!

Johansen var på Turn-laget som dominerte i Finnmark og Nord-Norge på 80- og 90-tallet. Dan Eivind hadde en sabla fart, sånn ekstremt hurtig. Han kom til mengder av innlegg og mål på Honningsvåg stadion på grunn av farten. Turn var herlig god for et par tiår siden. Vi som opplevde A-lagspillerne på fantastiske Turn-årganger, kommer aldri til å glemme denne tiden på cirka 71 grader nord.

Etter fotballkarrieren ble Johansen aktiv i styre og stell, og vi ble blant annet trenere sammen på et guttelag. Hvordan jeg rotet meg inn i trenerteamet som hjelpetrener, husker jeg ikke. Jeg mener bestemt at laget gikk fra seier til seier, men er slett ikke sikker.

En av turene glemmer jeg aldri. Det var under Altaturneringen. Dan Eivind sov sammen med spillerne på skole og jeg hadde hotellrom. Som voksen var sovepose og liggeunderlag aldri favoritten min. Etter den første natten på klasserom sammen med spillerne, var Johansen sliten. Han spurte om vi kunne bytte, han fikk hotellrommet og jeg overtok ansvaret på klasserommet. Av en eller annen merkelig grunn sa jeg ja til forslaget.

Ettersom jeg bestemt mener at ingen kan bli kommandert til søvn, var jeg og spillerne lenge våken på klasserommet mens Johansen sov søtt på hotellet i Alta sentrum. På klasserommet spilte vi poker, spilte for småpenger. Eller spilleren Morten Paulsen spilte hardt, husker jeg. Vi spilte så lenge, at vi forsov oss på søndag. Da Dan Eivind Johansen kom på skolen, var hjelpetrener Solvik og alle spillerne langt inn i drømmeland. Dagens 57-åring var alt annet enn blid.

Jeg tror vi kom oss til finalen i Altaturneringen, men tapte finalen. Mangel på søvn kan være en av årsakene. Beklager så mye Dan Eivind Johansen og gratulerer med dagen.

Poker er et ferdighetsspill på lik linje med bridge og sjakk.

Den følelsen når du tenker på Annathon Granaas, på trimtur

Vanligvis tenker jeg på Nordkapps fineste dame, på trimtur på cirka 71 grader nord. I går var et unntak, jeg tenkte på Annathon Granaas; en sosialdemokrat, adjunkt og Turn-legende.

Da jeg gikk på Nordvågveien i går møtte jeg Annathon Granaas, han gjorde det samme på 12. mai som han gjorde i slutten av oktober; nemlig måket snø. I Honningsvåg har vi hatt vinter i oktober, november, desember, januar, februar, mars, april og mai.  Det er altså åtte måneder på rad i ett år som består av 12 måneder. Ikke rart jeg byttet ut Nordkapps fineste dame med Granaas. Ja, jeg tror Granaas var en smule irritert på nedbøren som lavet ned på Magerøya.

Mye tyder på mer grisevær på cirka 71 grader nord i morgen, ifølge værmeldingen.

Turn-legende
Annathon Granaas var en fantastisk fotballspiller i Turn-sammenheng og han har vært med på det meste som breddefotball kam by på. Han var en av de beste på Finnmarks desidert beste fotballag. Fotball i Honningsvåg var rått på 80- og 90-tallet. Vi hadde muligens noen gode år også på 2000-tallet, selv om 80- og 90-tallet er tiårene mange av oss husker best.

Barn og ungdommer som vokser opp i Nordkapp nå, har gått glipp av noen fenomenale fotballkamper på stadion.

I tillegg til å være spiller har Granaas vært trener på ulike nivå, blant annet i tiden da jeg ledet fotballgruppa. Nå bruker han mye tid på snømåking på Nordvågveien.

(Bloggpost uten gambling, det føles lenge siden sist)

En sommer uten Altaturneringen i Finnmark! Det er rett og slett deprimerende!

I formiddag holdt kulturminister Abid Raja (V) pressekonferanse der han presenterte smitteverntiltak for kultursektoren. Jeg gikk min vanlige trimtur på Nordvågveien under pressekonferansen og det var et deprimerende budskap kulturministeren brakte til en trimmer på cirka 71 grader nord.

Veldig kort fortalt kom det fram at det blir forbudt å holde arrangement med over 500 deltagere i sommer. Mens jeg trasket i snøvær, var Altaturneringen det første jeg tenkte på under pressekonferansen. Jeg har deltatt på Altaturneringen som spiller, som trener og som leder. Turneringen har vært et høydepunkt for aldersbestemte fotballspillere i flere tiår. For Nord-Norge er Altaturneringen like viktig som det Norway Cup er for hovedstaden.

Den økonomiske betydningen turneringen har for Alta IF, kan ikke beskrives med ord. Det er ekstremt viktig arrangement for Finnmarks beste fotballklubb.

Det kan selvfølgelig hende Alta IF har en kriseplan, for eksempel turnering i september, men jeg tviler på det. Nei, jeg har ikke sjekket dette opp med Alta IF.

Avgjørelsen om hvorvidt man kan ha arrangement med under 500 deltagere kommer på torsdag.

Livet stinker for tiden!

La oss mimre om den aldersbestemte turneringa i Honningsvåg

I helgen, nærmere bestemt lørdag 25. april, skulle Sparebank1 Cup vært arrangert i Honningsvåg, ei fotballturnering for yngre fotballspillere. Koronaepidemien satte i år en stopper for arrangementet i Nordkapp Flerbrukshall.

Fotballgruppa startet turneringa i 2011 under navnet Labb og Line Cup. Det har vært ei populær turnering der spesielt HIF/Stein har bidratt med mange påmeldte lag. Også Havøysund, Indrefjord, Alta og Porsanger har deltatt. Et par hundre barn har spilt fotball før seriespillet startet for alvor, i Honningsvåg.

For fotballgruppa har turneringa vært viktig økonomisk. Cirka 50 000 kroner har årlig kommet inn i klubbkassa gjennom godt besøk fra publikum, kafédrift, loddsalg, påmeldingsavgift og sponsorbidrag. Dette er inntekter fotballgruppa mister i år, på grunn av koronaepidemien.

2016 var toppåret i antall spillere. Med fantastisk vær i Honningsvåg ble turneringa flyttet ut på Honningsvåg stadion. Publikum satte på tribunene og nøt sola.

I 2018 skiftet turneringa navn til Sparebank1 Cup, men turneringa ble avlyst på grunn av at aktivitetshallen i flerbrukshallen ble bygget. I fjor var arrangementet igjen en del av terminlisten i fotballkretsen.

Årets turnering skulle vært arrangert i helgen, men smitteverntiltakene gjør det umulig med fotballkamper. Fotballgruppa og leder Stig Erling Kristiansen har i dag mimret. Han har satt sammen bilder fra turneringas rike historie der barn fra Vest-Finnmark har vist stor idrettsglede i Honningsvåg. Kristiansen håper og regner med ny turnering i våren 2021.


(Saken først publisert på Radionordkapp.no)

Fy flate så gode vi var! Så gode at trener Granaas ringte unge Solvik og spurte om laget fikk rykke opp? Hva svarte sjefen…..

Søkki være, så gode Turn var på slutten av 90-tallet. Jeg har lest litt i arkivet til iFinnmark og flirte godt av artikkelen der trener Stein Arne Granaas ringte leder Solvik og spurte om laget fikk lov å rykke opp.

Jeg registrerte også i artiklene duellen mellom Stein Arne Charne Granaas og vår kompis Ole Høybakken. Fy flate folkens, fotball er herlig. #Savn.



Begge artiklene, bildene, har blitt hentet fra Finnmark Dagblad. (Trykk på bildene for større format)

Når fotballen ruller igjen, bruk oddsmenyen til bookmakere og spill på breddefotball. Den har sin sjarm!

Tegn abonnement hos iFinnmark finnmarkinger, et fantastisk søkbart arkiv!

Hvis helsedirektøren får rett, kan vi muligens si adjø til årets revy og musikkshow på Magerøya

Det er én fordel. Revyene og Musikkshowet på Magerøya blir arrangert i romjulen og det er lenge til det er jul. Hvis helsedirektøren mener 2020 bokstavelig talt, får vi ei romjul på cirka 71 grader nord uten de tradisjonelle romjulsarrangementene. Det er rett og slett deprimerende. Det er sørgelig! Det er drepende kjedelig!

Visste du at skribenten bor i revyens mekka? Det er sant! Romjulsrevyene og Musikkshowet har en lang tradisjon på Magerøya. Omtrent i hele romjulen er det oppsetninger, gode og artige forestillinger med tilbakeblikk på året. Romjulen er et høydepunkt for store deler av befolkningen.

Jeg har en sjef som i et par uker har spådd en romjul uten fester på Turn og i Nordvågen. Jeg har blåst av spådommen, men han har trolig vært mer realistisk enn meg. Helsedirektør Bjørn Guldvog mener det er usannsynlig med større ansamlinger i 2020, ifølge VG.

Revyene og Musikkshowet er i tillegg til hyggelig arrangement, viktig finansielle kilder for kultur og idrett. Turnrevyen har for eksempel oppigjennom årene finansiert mye idrett i Honningsvåg. Ett år uten Turnevyen vil Honningsvåg Turn & Idrettsforening merke. De negative økonomiske konsekvensene er trolig større for Honningsvåg Musikkforening og for korpset i Nordvågen. Tror du på gud, bør du nå benytte muligheten til en bønn for frivillig sektor i Norge.

På scenen
Unge Solvik har noen få år stått på scenen for Turnrevyen. Jeg sluttet da jeg våknet til dette oppslaget på førstesiden i Finnmark Dagblad, 28. desember 1996. Geir Kristiansen, en trenerlegende i Honningsvåg, og meg selv i badedrakt var ikke et pent syn for et par tiår siden. Det er like stygt i dag.

(Skjermdump iFinnmarks arkiv) 

Huff! Dette gjorde man frivillig, det ville aldri skjedd i dag!

Jobbprat med Stig Erling Kristiansen, lederen i Turns fotballgruppe og Manchester United-supporter

Jeg har akkurat hatt en lang prat, en jobbprat, med Stig Erling Kristiansen, lederen i den lokale fotballklubben og en kjent Manchester United-supporter i Nordkapp. Jeg tror Kristiansen synes synd på meg og andre Liverpool-supportere. Endelig kunne/kan Liverpool vinne Premier League, også dukket koronaviruset opp. Det er jo bare sabla trist, og i samtalen satte Kristiansen ord på det mange Liverpool-supportere føler. Pent gjort av en Manchester United-supporter.

For øvrig har den lokale fotballederen utfordringer. Turn har meldt på lag til Norway Cup, en turnering som i år har en usikker skjebne. Å reise fra Honningsvåg til Oslo med flere fotballag er et stort prosjekt. Det kan ikke sammenlignes lagledere på Østlandet som reiser fra Drammen til hovedstaden for å spille fotball.

Turn har også avlyst Sparebank1 Cup i år, en aldersbestemt fotballturnering på cirka 71 grader nord. Avlysningen betyr tapte inntekter, penger fotballgruppa bruker på aktivitet for barn og ungdommer.

Livet er ikke en dans på roser, det er helt sikkert.

En av dere vinner ATV eller båt

Fredag kommer representanter fra fotballgruppa på besøk til Radio Nordkapps lokale. Det blir gjennomført trekning i påskelotteriet, et lotteri som har pågått i vinter i Nordkapp.

Det er 2 000 lodd i lotteriet. Fotballgruppa tjener cirka 100 000 kroner på lotteriet, penger klubben bruker på driften. Hovedvinneren i lotteriet, vinneren av førstepremien, får velge mellom en ATV Polaris og en båt med påhengsmotor.

Kjell Andreassen, styremedlem i fotballgruppa, sa til Radio Nordkapp på torsdag at alle loddene var solgt.

Trekningen i lotteriet blir kunngjort i Radio Nordkapps ettermiddagssending på fredag.

Smitteverntiltak
På grunn av koronaepidemien har fotballgruppa fått beskjed fra Radio Nordkapp om ikke møte med for mange personer til trekningen fredag formiddag. Radio Nordkapp tar smitteverntiltakene som befolkningen må følge, alvorlig.

I Radio Nordkapps lokale på fredag under trekningen, blir det trolig to representanter fra fotballgruppa, pluss én representant fra politiet.

(Publisert først på Radionordkapp.no)

Til Nordkapps befolkning: Snart fritt for lodd i påskelotteriet

Det er kun noen få lodd igjen i fotballgruppas påskelotteri. Jeg tror, legg merke til ordet tror, at de ledige loddene er i salg hos Karl A Hansen i Honningsvåg.

Fotballgruppa tjener cirka 100 000 kroner på lotteriet. Førstepremien er valgfritt for vinneren mellom en ATV Polaris og en båt med påhengsmotor.


Trekning blir offentliggjort i Radio Nordkapps ettermiddagssending på fredag. Nam.

Lotteri er viktig for frivillig sektor. Lotteri finansierer en voldsom stor aktivitet i kultur- og idrettsbevegelsen.

Vil du bli den nye Werner Hansen?

Honningsvåg Turn & Idrettsforening har lyst ut stillingen som organisasjonssekretær. Det betyr at Werner Hansen har nådd satt alder. Hansen har vært en del av HT & IF, riktig nok i ulike roller, så lenge jeg kan huske og jeg husker ganske godt. Han har gjort en imponerende jobb i mange tiår!

Søknadsfristen for stillingen er 2. april 2020.

Jeg har lyst å røpe navnet på ei dame jeg håper søker på stillingen, men for ikke legge press på noen, verken dama eller HT & IF, holder jeg kjeft.

Honningsvåg Turn & Idrettsforening er Nordkapps største idrettslag. Idrettslaget er viktig for at det bor mennesker på cirka 71 grader nord.


Om jeg ble fornøyd med nettreklamen? Utrolig fornøyd! Lenke til utlysningen.

Reklame
Vil du ha reklame, alt fra spillreklame til reklame for ledige stillinger? Ta kontakt! Unge Solvik og kompanjongene fikser det meste og vi er konkurransedyktige på pris. Vi er rett og slett sabla dyktige!

Fotballgruppas påskelotteri 2020

Det er etter hvert mange idrettslag som har førstepremier med høyere verdi, men fotballgruppa i Honningsvåg Turn & Idrettsforening imponerer på cirka 71 grader nord. Påskelotteriet 2020 har ATV eller båt som førstepremie, valgfri gevinst for den heldige vinneren.

Det koster 100 kroner per lodd. Tillatt solgte lodd er 2 000. Lotteriet blir trukket 3. april, en trekning Radio Nordkapp offentliggjør i ettermiddagssendingen.

Inntektene fra lotteriet er svært viktig for aktiviteten i fotballgruppa. Det er organisasjoner i frivillig sektor som gjør det verdt å bo på plasser som Magerøya i Finnmark. Offentlig sektor, altså skattefinansiert sektor, er gigantisk i nord, likevel er kommunen helt avhengig av private aktører.

Det første skuterlotteriet var langt fra vellykket
Påskelotteriet startet som skuterlotteriet. Forhåpentligvis blir årets lotteri en suksess, men slik har det ikke alltid vært. Jeg var med som leder i fotballgruppa da vi startet med skuterlotteri. Jeg har fortsatt mareritt om det første lotteriet.

Hva gjorde vi? Jo, vedtok skuterlotteri som skulle skille seg ut fra supporterklubbens julelotteri. Med snøskuter som hovedpremie ble det delt ut loddbøker til voksne spillere, og foreldre og foresatte. Da salgsperioden nærmer seg slutten ble loddbøkene samlet inn. Altfor mange av medlemmene ga blaffen i salg og leverte tilbake blokker med usolgte lodd. Jeg er for å gi ros til dem som fortjener det, men riser gjerne personer som ikke gjør en god nok jobb. Det året skjelte jeg som leder ut mange av medlemmene for elendig salg. Det lå an til underskudd før Sverre Simonsen fikk ideen om at vi skulle bringe snøskuteren til sentrum og at vi skulle selge lodd i posthuskrysset like før trekningen. I løpet av noen formiddagstimer ble det solgt lodd for et par titusener og det økonomiske resultatet ble ikke veldig ille, altså vi unngikk underskudd og fikk et lite overskudd som ble brukt til aktivitet i fotballgruppa. Uten de formiddagstimene kunne lotteriet blitt et underskuddsarrangement.

Husk å kjøp lodd i årets lotteri!

Fy flate, så pen jeg var! Bente Ravlo, dette gikk du glipp av!

Jeg har ofte diskusjoner med min frisør, Ada Ulvatne, om jeg var pen som ung. Min påstand er ja. Jeg legger ofte til at jeg var mørk, hadde langt tjukt hår med antydning til krøller. Ada Ulvatne er helt uenig med meg!

(Unge Solvik som ung. Hentet fra en avisartikkel)

 Dette er beviset, og før politikken tok meg.

Stig Erling Kristiansen, leder i Turns fotballgruppa, har sendt over en gammel avisartikkel, trolig fra Finnmarksposten. Jeg spilte for Klippen. Ja jeg var en av de første fotballspillerne som ble solgt, fra ganske gode Turn til elendige Klippen. Det var tider det!

Du vet du er fornøyd med deg selv som ung når du blir tent av å se på et gammelt bilde. Nam.

Verden stopper opp og en verden på halv maskin er dårlig business for de fleste av oss

Det er forståelig at idrettslag avlyser idrettsarrangement og at kommuner stopper samlinger med mange mennesker. Selv om det er forståelig, er det trist som faen. Verden stopper opp og en verden for halv maskin er dårlig business for de fleste av oss, for å forklare det veldig enkelt.

Unge Solvik jobber nå med en nyhet for Radionordkapp.no om avlysninger i landsdelen denne uken, avlysninger som får konsekvenser for barn og ungdommer på cirka 71 grader nord. Vi publiserer trolig nyheten klokken 11:00 på Radionordkapp.no.

Unge Solvik vil ha sin egen håndballekspert, Hege-Beate Tauselv, på fotballtrening

Hege-Beate Tauselv var en god fotball- og håndballspiller. Hun bruker fortsatt mye tid på idrett, men som tillitsvalgt på ulike nivå. Hun er en legende i det lokale idrettslaget.

Tauselv har kommet i satt alder, selv om hun aldri innrømmer dette selv. Selv om har passert de 40 er hun i imponerende god form og ser bra ut.

Du kjenner Tauselv best som oddsekspert på dette nettstedet.

I Honningsvåg er det fotball for damer på onsdager, treninger uten forpliktelser. Damer spiller fotball kun for artighetsskyld i det vi kaller friarealet i idrettshallen. Av en eller annen merkelig grunn har Tauselv droppet treningene, til tross for at hun elsker fotball. Unge Solvik vil ha oddseksperten tilbake på fotballbanen og gjør sitt ytterste for at hun skal møte i friarealet på onsdag.
(Solvik_liberal, på Snapchat)

Kjære Hege-Beate, tenk deg å ta tunnel på Hanne Benjaminsen eller springe forbi Hilde Horn. Det må jo være fristende for alle som liker å konkurrere.

Damer har forresten spilt fotball og vært sosiale i et par år i Honningsvåg på cirka 71 grader nord. Hilde Horn ønsker, ifølge Radio Nordkapp, flere damer på trening. Denne delen av befolkningen bør ta oppfordringen til etterretning. Fotball, kun for artighetsskyld, er gøy og uforpliktende!

Nordkapp Flerbrukshall: Solvik og Pedersen snakker om noe som kan bli fantastisk bra på nett

Mellom kontorpultene i Storgata på cirka 71 grader nord, snakker unge Solvik og Kjell-Bendik Pedersen mye tull; fra suging av gelemenn til saker vi bør ha på nett og i radioen. Dagens samtale handlet om Nordkapp Flerbrukshall, et sykt fint anlegg i Honningsvåg. Jeg mener HT & IF og HT & IF Allianse har vært for dårlige til å promotere arbeidet som har blitt lagt ned i anlegget, vært for dårlige til å fremheve hvor mye hallen rommer. Det meste har blitt til gjennom dugnadsinnsats. Det Honningsvåg Turn & Idrettsforening har bidratt med, kan nesten ikke beskrives med ord.

Nordkapp Flerbrukshall er kommunalt anlegg, men drevet av HT & IF Allianse. Prosjektet er på noen titallsmillioner kroner, men den skattefinansierte egenandelen er en liten del av summen. Prosjektet har mottatt spillemidler, penger fra overskuddet til Norsk Tipping.

Ideen Pedersen og Solvik drøftet, er en film der representanter fra alliansen tar seerne på Radionordkapp.no gjennom en tur i flerbrukshallen, fra kjøkkenet til treningsrommet og hovedhallen. Denne filmen ville jeg sett, garantert.

Om vi lager en slik film? Det er ikke utenkelig!