Høyre-politiker i Trondheim: -Solvik, vil du nå sparke RBK-treneren?

Vi heier på Rosenborg begge to. Han følger klubben nokså tett ettersom han bor i Trondheim, en av de liberale Høyre-politikerne. De har vi forresten altfor få av.

I snart ett år har vi diskutert Rosenborg. De siste månedene har diskusjonen gått på om Eirik Horneland bør få sparken. Da jeg fikk spørsmålet i kveld fra Høyre-kompisen, var det fristende å svare ja. Jeg tapte etter mine økonomiske rammer formidabelt med penger på cupkampen mellom Rosenborg og Aalesund. Nei, jeg svarte nei på spørsmålet.

Når en avtale har blitt inngått skal det mye til, etter min mening, å bryte avtalen. Når Rosenborg inngikk avtale med Eirik Horneland, bør avtalen gjelde. Om avtalen bør fornyes, er en helt annen debatt.

Det Rosenborg-miljøet, medlemmene og sympatisører, bør gjøre, er å sette sammen et alternativt styre ved neste korsvei. Nåværende styret har gjort en fryktelig jobb det siste året, en prosess som startet med at Kåre Ingebrigtsen og Erik Hoftun fikk sparken. Det holder ikke bare skifte ut styrelederen. Alle som har støttet de viktigste vedtakene det siste året, bør få en tvungen pause fra styrearbeidet i Rosenborg. Det var mitt svar til Høyre-kompisen, og naturlig nok er vi enige.

Det skal forresten bli lenge til neste gang jeg setter penger på Rosenborg-seier. Tapet i dag, for uavgjort etter ordinær tid og tap på straffespark, svei noe djevelsk økonomisk og i Rosenborg-hjertet.

Oddsen gjør fotballkamper skinnsykt spennende!

Rosenborg var før denne cuprunden favoritt til å vinne norgesmesterskapet i fotball. Akkurat nå håndterer Rosenborg favorittstemplet nokså dårlig.

#Jentesur

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar