Den følelsen når du fremskyver en trekant

Når du er så liberal som det jeg er, er trekant uproblematisk. Trekant er like naturlig som ei brødskive med ost og skinke. Det viktigste er at det skjer frivillig, altså med fravær av tvang.

Det beste med trekant, er tiden før den seriøse aktiviteten. Å terge er halve sjarmen. Selve trekanten er hardt arbeid i et par timer, selv om avslutningen kan være bra. Å ligge på rygg, lukke øyene og oppsummere mens siste rest forsvinner fra tunga, er høydepunktet. Dårlig samvittighet er en del av prosessen, men samvittighet blir det mindre og mindre av ettersom antall kanter øker.

Fredag er min dag #sjokoladedag, en dag der jeg gjør det jeg ønsker. Fredag er en spesielt viktig dag i høytider, ettersom helligdager er harde dager for oss tjukkaser. Det er vanskelig å holde seg unna godsaker på onsdager og torsdager i høytider når bordet flommer over av det du har mest lyst på. Man skulle tro erfaring gjorde det hele lettere med årene, men nei; en høytid er spesielt utfordrende!

Da jeg våknet i dag tidlig var trekant det første jeg tenkte på. Nam. Jeg ladet opp med to gelemenn på bordet, det var vann i munnen. Jeg gjorde det jeg liker best, nemlig terge. Så kom meldingen fra Johnsen Myhre, en melding som slo meg ut. Jeg stoppet erting av meg selv, slukte gelemennene og det hele var over mye raskere enn tenkt. Herregud, så godt. Ren nytelse!


Line Johnsen Myhre ja, hun liker å tråkke meg ned i dritten og hun gjør det på en direkte måte. Vi spiller Wordfeud og har gjort det over mange år, riktig nok med en lang pause. Jeg har aldri vunnet mot henne, eller jeg har alltid tapt med store sifre. Da hun i dag startet med 126 poeng, ble det for mye for meg. Jeg trøstet meg med en rask, grisete og saftig trekant. Nå er selvtilliten på topp igjen og jeg er klar for Wordfeud-hevn.

Spill gjør livet ekstra artig! Spill med måte!

(Denne bloggposten ble først og fremst publisert fordi jeg vet trekant selger. Og ja, for hver gang du er innom dette nettstedet tjener unge Solvik litt penger. Ja da, jeg er en kynisk jævel)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar