Coolbet stoppet veddemål, og Kjell Andreassen reagerte med sinne

Et par minutt etter artikkelen «Unge Solvik har gjort underslag og følelsen er god» ble publisert, stoppet Coolbet spill på kampen. Oddsen på hjemmeseier var 2,0 og det er fantastisk god betaling. Ettersom spillet ble stoppet, begrenset Coolbet sitt eget tap.

Jeg tok penger fra felleskontoen jeg har sammen med Kjell Andreassen hos Coolbet og plasserte pengene på hjemmeseier. Ettersom summen var ganske stor, ble kun halvparten av innsatsen godkjent. Likevel en stor nok sum til at unge Solvik sitter og smiler i Turngata på cirka 71 grader nord. Billefjord slo Indrefjord 2, 5-2.

Kjell Andreassen reagerte sterkt da han skjønte at jeg hadde gjort underslag. Jeg fikk en overhøvling av dimensjoner hos regnskapsføreren. Han er sjelden eller aldri sint, i dag var et unntak. Da han var ferdig med de verste glosene, spurte jeg om han synes jeg har de fineste øynene i verden foruten Audhilds øyner? Det siste han sa før han la på telefonen fra Roma var: -Du er ikke helt god, illustrert av en fin latter.

Nå sender jeg en SMS til Andreassen i Italia. Jeg forteller at oddsen gikk inn og at han kan bli et par dager ekstra. Nam.

Breddefotball, pengespill og utfordringer
Det er liten tvil om at det er artig med veddemål i tilknytning til kamper i det vi kan definere som breddefotball. Utfordringen for selskapene er at lokale supportere ofte har større kjennskap til kampene enn det selskapene har. Det er et nokså gjennomsiktig system i små lokalsamfunn.

I norsk fotball blir det forventet at trenere, spillere og utvalgte ledere ikke deltar i veddemål eller pengespill i tilknytning til kamper der klubbens egne lag er involvert. Forøvrig forventninger som trolig brytes jevnlig i forbindelse med seriespill, uten at målsettingen er kampfiksing.

Pengespill i tilknytning til fotball, spesielt breddefotball der overvåkingen er liten, gir utfordringer. Det er utfordringer vi vanlige oddspillere ikke trenger tenke mye på. Det er den norske fotballfamilien som har det største ansvaret mot dette som vi kan omtale som en trussel mot idretten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar