Høyres Tage Pettersen svarer slik en Høyre-representant bør svare

Tidligere i dag var det en artikkel om duell mellom Arbeiderpartiet og Høyre  om spillpolitikk i forbindelse med Arendalsuka.

Tage Pettersen, stortingsrepresentant for Høyre og en av representanten skribenten liker, har på Twitter.com skrevet en kommentar til artikkelen som ble publisert på dette nettstedet.

--Som hockeypresident forholder jeg meg til idrettstingets beslutninger. I denne valgperioden forholder jeg meg til partiprogram og regjeringsplattform. Men jeg jobber for en fremtidig endring. Jeg tror spilleavhengige kan få en bedre ordning, har stortingsrepresentant Tage Pettersen skrevet på Twitter.com.

Skribenten er enig med Pettersen og synes det er naturlig at Pettersen forholder seg til gjeldende politikk i idrettsforbundet og i Høyre. Partiprogrammet er kontrakten mellom partiet og velgerne. Samtidig er det viktig at liberale politikere i Høyre, i denne sammenhengen betyr liberal å regulere markedet, jobber for ny politikk. Det er unaturlig at et frihetsparti forsvarer en enerettsmodell som i tillegg fungerer dårlig, spesielt for spilleavhengige. Politikere som Tage Pettersen kan på sikt ta Høyre lengre til høyre, og det vil berike norsk politikk. Det er viktig for samfunnsdebatten og Stortinget at Norge har et stort høyreparti som tar ideologi på alvor. Alle partiene, også Arbeiderpartiet, tjener på at Høyre er mer ideologisk. 

Om jeg tror Høyre kan endre partiprogrammet foran valg 2021? Ja jeg tror at Høyre kommer til å videreutvikle politikken, noe som vil være en forutsetning for suksess ved valget i 2021.  

I dag er det kun FrP og Venstre av de store partiene som ønsker en liberal spillpolitikk, altså regulere markedet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar