Netflix er årsaken til at jeg følger med Sunderland

Jeg har registrert Sunderland-resultat og plasseringer, og har satset penger på klubben en rekke ganger. Likevel har det vært en klubb uten betydning i unge Solviks liv, helt til jeg fulgte «Sunderland til I die» på Netflix. For en fantastisk dokumentarserie om en fotballklubb og daglige gjøremål i klubben.

Denne sesongen var Sunderland representert i League One og kjemper om opprykk. I Netflix-serien var klubben i Championship, noe som betyr at seerne får følge et nedrykk ganske tett på personene som var involvert i fiaskoen.

Serien består av åtte passelig lange episoder. Serien er rett og slett perfekt for fotballsupportere og andre som liker gode dokumentarer.

Etter Netflix-serien har jeg etter hver serierunde kikket på Sunderland-resultat og ligaplasseringen. Jeg har i tillegg tjent bittelitt med penger på klubben gjennom oddsen. I dag er det playoff-finale mot Charlton Athletic, den avgjørende kampen om opprykk til Championship.

Kanskje blir sesong to av «Sunderland til I die» fra League One?

Avspark Charlton Athletic – Sunderland klokken 16:00. Viasport 2 viser kampen. Oddsen hos Comeon på Sunderland-seier er 2,55. Ja, jeg setter penger på Sunderland-seier!

Playoff-finalen blir spilt på Wembley.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar