Hun heiv seg nær på knær og fridde, men det jeg husker best er nettene med gambling i hemmelige rom

Tidlig en morgen denne uken fikk jeg hilsen fra en venn i Thailand. Vi tilbrakte noen av mine ferier sammen for en del år siden. I hilsningen skrev hun: - Miss you and never forget you.

Det var en overraskende hilsning, men svært hyggelig. Jeg takket nei da hun fridde, selv om hun i stor fart heiv seg ned på knærne foran meg på det store rommet jeg bodde på i Pattaya. Hun kikket meg i øynene og spurte: - Should we get married?

Godt beruset med høy promille takket jeg nei. Ekteskap har aldri vært en målsetting for unge Solvik!

Hilsningen denne uken fikk tankene inn på feriene sammen med henne. Vi brukte mange netter i hemmelige rom der formålet var gambling med kort eller terninger. Vi spilte alltid om små penger, men øl, gambling og halvnakne damer, er en ganske hyggelig kombinasjon. Årsaken til at rommene var hemmelige, gjerne i forbindelse med go go, er at gambling er forbudt i Thailand. Selv om det er forbud mot denne aktiviteten er det et gigantisk svart marked, helt ekstremt illegalt marked for veddemål. Det bør være et tankekors for norske formyndere.

Hun jeg fikk hilsning fra har beholdt interessen for gambling. Hun kjøper to ganger i måneden lodd i det statlige lotteriet, et lotteri jeg kan sammenligne med det gamle pengelotteriet i Norge. Hun har så vidt jeg vet aldri vunnet store premier, men lotteriet gir spenning i hverdagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar