Over 60 tilskuere på jente 13-kamp

Jeg var på et årsmøte i vinter der et par av medlemmene klaget på dårlig informasjon for aldersbestemt fotball. De som klaget kikket på meg og lurte på om jeg kunne «fikse» ett eller annet. For penger «fikser» jeg det meste og er ærlig på det.

Jeg tok kontakt med lederen i den lokale fotballklubben, Stig Erling Kristiansen, og kasserer Kjell Andreassen. Vi ble enige om en avtale med nettreklame for aldersbestemt fotball, og utviklet et system for vedlikehold av reklamen. Etter at vi publiserte reklamen har jeg så godt som mulig fulgt med på publikumsoppslutningen på aldersbestemte kamper. Rapportene er veldig positive.

Jeg har nettopp mottatt melding fra én av Turn-trenerne, at det var over 60 tilskuere på jenter 13-kamp i Honningsvåg. 60 tilskuere på jenter 13-kamp er sinnssykt mye, og jeg leste meldingen to ganger. Det er flere tilskuere enn mange seniorlag trekker, seniorlag fra mange av de andre fylkene enn Finnmark.

Det er mer enn nettreklamen som spiller inn på de positive rapportene, men reklame og markedsføring er nesten alltid svært positivt. Honningsvåg Turn & Idrettsforening har et godt opplegg rundt de aldersbestemte kampene, blant annet med bua til Honningsvåg Supporterklubb. Et opplegg flere av klubbene i Finnmark misunner Turn.

60 tilskuere på jenter 13-kamp er rått! At det i tillegg ble seier gjør ikke fotballopplevelsen dårligere for publikum.

Heia Turn!

(Endelig en bloggpost uten fokus på gambling og spillpolitikk)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar