For en herlig tippekupong

Skribenten er en tippekupongentusiast og legger ikke skjul på det. Til tross for alle frustrasjonene mot sosialdemokratiske politikere som forsvarer enerettsmodellen, og ja jeg regner Høyre som et sosialdemokratisk parti, er tippekupongen ett høydepunkt for undertegnede.

Tippekupongen var starten på interessen for gambling, en interesse som har gitt mye glede og en betydelig dose frustrasjon. Når du mangler et par tippetegn på 12 rette, kjenner du blodet bruse. Jeg vil tro det kan sammenlignes med bingospillere som kun mangler lykketallet på radiobingo.

Da jeg var ung, veldig ung, ble de første tippekupongene levert inn. Om det var 18-årsgrense på tipping på denne tiden, var det en grense min familie ga blaffen i. Det var lørdag ettermiddag og tippekamp på NRK. Jeg hadde, på vegne av meg selv og gamla, levert inn kupong. Tippekampen var over og resultatene tikket inn. Jeg hadde elleve rette tippetegn og manglet kamp nummer ni, Birmingham mot Huddersfield. På grunn av et eller annet rundt stadion ble avspark forsinket i denne kampen På min kupong var det hjemmeseier.  Jeg var alene hjemme og kunne ikke sitte rolig i stolen. Kampen endte 2-2 og tippetegnet U. Premieprognosen for 12 rette var over 300 000 kroner. Det var mye penger for en veldig ung gutt. Vi fikk utbetalt litt over 10 000 kroner.  Jeg glemmer aldri denne ettermiddagen og vil for enhver pris ha samme følelse igjen. Derfor er tippekupongen fast takst i midtuken, lørdag og søndag.

Når du går innom butikken eller kiosken i morgen, sørg for at du leverer inn tippekupongen. Årsaken til at jeg skriver butikken eller kiosken, er at kommisjonæren tjener penger på at du leverer kupongen der istedenfor på nett. I små samfunn betyr provisjonen en del for butikkene! Uten butikker dør byen ut!

Denne ukens midtukekupong er fantastisk spennende, sjelden spennende med cupkamper fra Norge, landskamper, amerikansk fotball og Italia Serie B. Da jeg kikket på oppsettet for første gang i kveld, utbrøt jeg et WOW.

Det beste er at det kan, legg merke til ordet kan, bli hyggelige premier. Å levere tippekupongen er billig, selv om det også er mulig å bruke mye penger på innleveringen. Jeg tipper som regel for 128 kroner, noe som betyr syv halvgarderinger.

Innleveringsfristen er satt til onsdag klokken 18:25. 

Er du kunde hos Norsk Tipping, husk Grasrotandelen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar