TV-reklamen virket. Rekord for Norsk Tipping!

Vi som jobber med reklame vet at reklame virker. Politikerne har skjønt at Norsk Tippings tillatelse i Norge, tillatelse som sørger for at det statlige selskapet kan markedsføre tilbudene, gir selskapet konkurransefortrinn i det norske markedet. Norsk Tipping vet at reklame er positivt for omsetningen og selskapet er én av de største annonsørene i Norge, altså ett av selskapene som bruker mest penger på markedsføring.

På torsdag sendte Norsk Tipping TV-reklame for Eurojackpot på TV2. Potten på over 600 millioner kroner ble naturlig nok markedsført. Aldri før har så mange nordmenn deltatt i Eurojackpot som denne uken, men ingen fikk 5+2 rette. Det melder det statlige selskapet på eget nettsted.

På førstkommende fredag er førstepremiepotten på cirka 789 millioner kroner. Sykt mye penger til den eventuelle vinneren. Jeg blir ikke overrasket om Norsk Tipping svir av mer penger på TV-reklame, en god investering for den såkalte monopolisten. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar