Vi
som jobber med reklame vet at reklame virker. Politikerne har skjønt at Norsk
Tippings tillatelse i Norge, tillatelse som sørger for at det statlige
selskapet kan markedsføre tilbudene, gir selskapet konkurransefortrinn i det
norske markedet. Norsk Tipping vet at reklame er positivt for omsetningen og
selskapet er én av de største annonsørene i Norge, altså ett av selskapene som
bruker mest penger på markedsføring.
På torsdag sendte Norsk Tipping TV-reklame for Eurojackpot på TV2. Potten på over
600 millioner kroner ble naturlig nok markedsført. Aldri før har så mange
nordmenn deltatt i Eurojackpot som denne uken, men ingen fikk 5+2 rette. Det melder
det statlige selskapet på eget nettsted.
På
førstkommende fredag er førstepremiepotten på cirka 789 millioner kroner. Sykt
mye penger til den eventuelle vinneren. Jeg blir ikke overrasket om Norsk
Tipping svir av mer penger på TV-reklame, en god investering for den såkalte
monopolisten.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar