Du vet det har gått fort når Asle Heramb, en politimann på cirka 71 grader nord, ser deg i øynene og sier: -Fartsgrensen gjelder også for deg!

Jeg skal være den første til å innrømme at meg på sykkel ser ikke forlokkende ut, og oppoverbakker er tungt. Oppoverbakker er et blodslit. Det var noen sekund i «Hjellplassen-bakken» jeg var usikker på om jeg ville til toppen.

Jeg har brukt sjokoladedagen, en dag der jeg spiser og drikker det jeg vil, til trim. Akkurat nå er følelsen god, men det var overraskende tungt. Jeg har brukt muskler som sjelden er i bruk, og jeg har veldig vondt i rumpa. Litt sånn gay-vondt, tror jeg.

Nedoverbakker derimot er nam, og fy for en deilig fart tjukkiser får på sykkel nedover vegen. Jeg lekte med fartsgrensen i Storbukt. Asle Heramb som syklet sammen med meg, ble som en gravid snegle. Ikke rart han nevnte at fartsgrensen gjelder også for meg da vi avsluttet turen. Vi syklet Honningsvåg, Nordvågen og til Rema 1000 i Storbukt. Der kjøpte vi vann og panten brukte vi selvfølgelig på Pantelotteriet. Seks kroner på Pantelotteriet ga kribling i magen, uten at det ble gevinst. Spill er pirrende deilig underholdning, og gjennom dette lotteriet støttet vi en god sak.


Pantelotteriet er et miljøvennlig lotteri hvor du bruker panten som innsats i lotteriet, og har mulighet til å vinne premier verdt 50, 100, 1 000 eller én million kroner. Siden starten i 2008 har 83 personer blitt pantemillionærer, og det er utbetalt 4 463 941 premier på til sammen 345 881 190 kroner, ifølge Pantelotteriet.no.

I fjor fikk Røde Kors 62 millioner kroner fra Pantelotteriet. Halvparten av disse midlene går til de lokale Røde Kors-lagene.

Om jeg og Asle Heramb kommer til å trimme sammen flere ganger på sykkel? Helt sikkert! Kjenner jeg Heramb rett, trener han akkurat nå på nedoverbakker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar