Hvorfor slutter de fleste med organisert idrett i løpet av ungdomsårene?

Osloungdom trives overveiende godt i organisert idrett, uavhengig av kjønn og sosial bakgrunn. Likevel slutter de fleste i løpet av ungdomsårene og frafallet er sosialt skjevt. Hvorfor er det slik? Spørsmålet stiller forskerne Morten Renslo Sandvik og Gerd Marie Solstad, på Forskning.no.

Oddsen

I lisenssystemet, blant annet i Sverige, stiller myndighetene strenge krav til aktørene. Det betyr at bookmakerne ikke kan ha veddemål basert på unge utøvere. Flere spillselskap har fått bøter for å bryte dette konsesjonskravet.

Spillere som er i et uregulert marked, finner veddemål på ungdomsaktiviteter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar