Du vet Solvik/Andreassen har tapt en god del penger når Andreassen ber om kontonummeret ditt

Debatten om kontanter er en debatt om personvern. Kontanter er et sikkert og anonymt betalingsmiddel. Kjell Andreassen, min spillekompis på cirka 71 grader nord, bruker ofte kontanter og jeg elsker det, selv om mynter gir meg noen praktiske problem. Myntene havner alltid i et stort askebeger, en boks jeg egentlig på en eller annen måte bør tømme snart.

Personvern er viktig for liberalere, altså sånne som meg.

Nå har jeg og min spillekompistapt tapt så mye penger på oddsen, at jeg tror kontanter har blitt en utfordring for Andreassen. Han har i alle fall bedt meg om et kontonummer til en konto som trenger påfyll. Jeg liker egentlig tanken på at han skylder meg penger. Kanskje jeg skal gi blaffen i penger og heller ønske aksjer?

I dag må vi gjøre et nytt innskudd på Coolbet.com. I praksis er det jeg som gjør innskuddet fra min bankkonto, til tross for betalingsforbudet vedtatt av Stortinget. Om litt betaler Andreassen sin andel, forhåpentligvis den siste andelen på lenge. For nå trenger Solvik/Andreassen at oddskupongen går inn. Vi bør avbryte den fryktelige rekken med tap vi har påført oss selv. Tap etter tap påvirker selvtilliten!

Vi to spiller aldri for mer penger enn vi har råd til å tape, og pengene på oddsen gir oss masse god underholdning.

Vi bruker Coolbet.com, en aktør norske formyndere misliker som pesten. Trenger vi å bry oss om det? Nei!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar