Gøril Wagelid var den første som så unge Solviks tiss

Hvis jeg ser bort fra mamma, var Gøril Wagelid den første som så unge Solviks tiss. Vi var 12 år og var på skolebiblioteket. Gøril var ganske så lekker i dongeribukse og grønn genser. En nydelig ung jente som har blitt ei flott dame.

Hvorfor jeg tok av meg buksa og viste frøken Wagelid tisser, er ukjent. Som ung var jeg tøff og frekk. Som litt eldre setter jeg pris på blyghet, og jeg er fryktelig beskjeden. Som leser bør du vite at jeg langt oftere takker nei til oppmerksomhet enn ja. Som tidligere politikere sa jeg ja til det meste, nå sier jeg nei. Jeg trenger rett og slett ikke brød og sirkus lengere.

Politikere ja; de kjøper oppslutning for penger; enten skatter og avgifter eller spillemidler.

Jeg og Gøril satt og ventet på resultatet fra Sør-Carolina, en viktig nominasjon for unge Solvik på grunn av oddsen. Vi mimret om gamle dager. Gøril Wagelid husker tissen, men fra svømmehallen; ikke fra skolebiblioteket. Svømmehallen er borte fra min hukommelse, men biblioteket husker jeg som om det var i går.

Oddsen gikk inn. Jeg smilte og jublet. Gøril Wagelig flirte. Vi fikk en ganske perfekt lørdag kveld sammen. Jeg gleder meg allerede til neste klassetreff på cirka 71 grader nord.

Ja, jeg og Gøril Wagelid er en del av den legendariske 73-generasjonen ved Honningsvåg skole. En generasjon de fleste lærere husker, på godt og vondt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar