Cirka 960 millioner i førstepremiepotten gjør unge Solvik kåt og jeg er ærlig nok til å innrømme det

Det er veldig lite i meg som er normalt. Penger, mye penger, tenner meg. Førstepremiepotten på cirka 960 millioner kroner gjør meg kåt! Jeg eller dere vinner ikke premien, men uten kupong er vi sjanseløse. Drømmen om å vinne nesten én milliard kroner har for lengst sørget for at jeg har levert inn kupong hos en kommisjonær i Honningsvåg sentrum.

960 millioner kroner, nam! Fy jeg kunne hatt det artig for denne pengesummen!

Næringslivet er ekstremt viktig
En liten by eller tettsted uten kiosker og butikker, er ingen by eller tettsted. Det er viktig med et levende sentrum der det blir gjort frivillige avtaler om handel mellom «kjøpmenn» og kunder.

Skal vi ha en velferdsstat eller velferdssamfunn som jeg ønsker, er vi avhengige av privat sektor. Vi trenger bedrifter som omsetter for mye penger og som har overskudd. Du kan bidra gjennom å bruke lokale bedrifter! Det er årsaken til at jeg i så stor grad som mulig benytter private og kommersielle bedrifter. Kommisjonærene til Norsk Tipping selger på provisjon. Et godt salg er med på å sikre bedriftens eksistens.

Uten private bedrifter ingen skattefinansierte penger til koronakrisen, helse, eldreomsorg og utdanning.

Grasrotandelen
Bruker du Norsk Tipping, gir du politikerne makt over idrett og kultur i Norge. Én klar ulempe, men du støtter også et lag eller en forening gjennom Grasrotandelen; en klar fordel!

Grasrotandelen er penger direkte til samfunnsnyttige formål, til aktiviteter laget av mangfoldet av organisasjoner i Norge. En herlig ordning mange i frivillig sektor nyter godt av. For lag og foreninger har Grasrotandelen blitt en viktig inntektskilde.

Det er Norsk Tipping, Brønnøysundregistrene, Kulturdepartementet og Lotteri- og stiftelsestilsynet, som samarbeider om ordningen og som har oppgaver knyttet til Grasrotandelen.

Leverer du inn Eurojackpot i dag på nett eller hos en kommisjonær, sørg for at du har en grasrotmottaker. Det er penger som skaper aktivitet i ditt lokalmiljø!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar