Jentesur, betalingsforbudet og nytt innskudd

Mange tusen kroner forsvant fra spillekontoen fredag kveld. Jeg er fortsatt jentesur, irritert over et tullete veddemål på Comeon.com. Trøsten er at det var inni hampen spennende. En rå opplevelse, en opplevelse som setter farge på hverdager. Nei, jeg ser ikke for meg et liv uten gambling.

At pengene forsvant, betyr nytt innskudd hos bookmakeren jeg bruker mest. I Norge har Stortinget vedtatt et betalingsforbud. Betalingsforbudet medfører at norske banker og betalingsinstitusjoner har forbud mot å overføre penger til utenlandske pengespillselskap. Forbudet trådte i kraft 1. juni 2010. Forbudet har vært totalt mislykket, ordentlig fiaskopolitikk av formynderne. Vi som brukte kommersielle bookmakere før 1. juni 2010, kan fortsatt bruke de private aktørene. Bookmakere, banker og betalingsinstitusjoner, ligger flere hakk foran staten.

Liberalister vet at forbud og reguleringer stort sett er mislykket. Politiske inngrep i frihet gir forutsette og uforutsette bivirkninger. Betalingsforbudet vedtatt av Stortinget er et godt eksempel.

Politikerne bør gjøre sitt ytterste for å ivareta den private eiendomsretten, sørge for at borgenes penger er trygge. Betalingsforbudet kolliderer med det som burde vært en tverrpolitisk visjon.

Comeon.com etter innskudd. 

Jeg har nå gjort et innskudd, et innskudd på en lav sum ut fra min privatøkonomi. Forhåpentligvis klarer jeg å spille summen opp til mange tusen kroner. Noen hundrelapper gjør ikke innhogg i privatøkonomien. Gambling skal være hygge og underholdning, og ingen mennesker bør spille for mer penger enn de har råd til å tape. Hva en slik sum er vil variere fra person til person.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar