Gambleren snakket med dama som fikk elleve rette på midtukekupongen, og Arne Scheie tror på Liverpool-seier

Har du lyst på en heftig ettermiddag? Sørg for at du har levert inn spill i den statlige tippekupongen, spill som kan gi deg uforglemmelige øyeblikk.

Tippekupongen var det som skapte min interesse for gambling og fotball. Én av gangene glemmer jeg aldri! Det var lørdag ettermiddag og tippekamp på NRK. Jeg hadde, på vegne av meg selv og gamla, levert inn kupong. Tippekampen var over og resultatene tikket inn. Jeg hadde elleve rette tippetegn og manglet kamp nummer ni, Birmingham mot Huddersfield. På grunn av et eller annet rundt stadion ble avspark forsinket i denne kampen På min kupong var det hjemmeseier.  Jeg var alene hjemme og kunne ikke sitte rolig i stolen. Kampen endte 2-2 og tippetegnet U. Premieprognosen for 12 rette var over 300 000 kroner. Det var mye penger for en veldig ung gutt. Vi fikk utbetalt litt over 10 000 kroner.  Det hører med til historien, ifølge avisene på mandag, at Birmingham ledet og Huddersfield utlignet like før slutt. Av de uforglemmelige minnene med fotballveddemål, er det denne kupongen jeg husker best. Noen få minutt fra flere hundre tusen kroner. Siden barneårene har tippekupongen, etter hvert også oddsen og andre spill, vært fast takst. Spill og spennende opplevelser gjør livet verdt å leve.

Hvis jeg alltid skulle opptre rasjonelt, kan jeg like godt takke for meg. Vi har ett liv og det livet bør vi leve. For noen betyr det spill, for andre rusmidler, dyre biler, store hus, fjellklatring og fallskjermhopping. Vi er alle forskjellige og staten gjennom politikerne bør stimulere ulikhetene. Det nekter Stortinget og regjeringen å gjøre, til tross for at vi har et såkalt ikke-sosialistisk stortingsflertall.

Dame fikk en svært spennende torsdag
Før torsdagens tippekamper på den statlige tippekupongen, la ei flott dame i 40-årene ut kupongen sin på Instagram. Hun hadde ni retter før de tre siste tippekampene. Hun la ikke skjul på at det var spennende! Hun endte med elleve riktige tippetegn, bommet på Arsenal-kampen. Elleve rette var verdt 3 080 kroner. Det var kun 93 vinnere på denne delen av premiestigen. 12 rette var verdt 95 480 kroner. Fy flate, for en torsdag kveld dama fikk!
(Damas kupong. Foto: Instagram) 

Jeg har snakket med dama etter at gevinsten var bekreftet. Hun skal aldri mer tippe Arsenal som sikker, sa hun. Hun kalte Arsenal for et drittlag, riktig nok med latter mellom ordene.

På spørsmål om hva hun følte etter de tre kampene på torsdag, svarte hun:
--Veldig surt, men det er vel derfor det heter tipping.

Hun kommer garantert til å levere inn nye tippekuponger.

Scheie-tipset
Staten har naturlig nok sin egen tippeekspert og eksperten er NRK-legenden Arne Scheie. Foran hver lørdagskupong leverer Scheie tips på Norsk Tippings nettsted. Forslaget koster 96 kroner.

Scheie har blant annet valgt Liverpool-seier som sikker i bortekampen mot Watford. Scheie har landet på ti hjemmeseire, og han har blant annet helgardert kampen mellom West Ham og Southampton.

Bonuspotten på fulltidsspillet er cirka 1,5 millioner kroner. Bonuspotten på  pausespillet er cirka 50 000 kroner.

Innleveringsfristen hos kommisjonærene og Norsk Tipping på nett, er satt til klokken 15:55.

Norsk Tippings tippekupong er for noen av oss entusiaster like viktig som det skattefinansierte helsevesenet. Spill gir trolig god helse for en del av oss. Spill aldri for mer penger enn du har råd til å tape!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar