Første og eneste gangen unge Solvik har vært i en fæl klinsj med Ole Dyrstad

Herregud for et sirkus det var! Og ja, jeg kan være fæl og kynisk for å få det slik jeg vil ha det. Som tidligere politiker har jeg lært alle triksene. Årsmøte, landsmøte, nominasjon og programarbeid gir enormt med erfaringer, på godt og vondt.

Ole Dyrstad, en Lillestrøm-legende, har vært en profil i fotballmiljøet på Magerøya i mange år. Vi jobbet godt sammen da jeg var i fotballklubbens ledelse på cirka 71 grader nord, men i 2009/2010 var vi i en klinsj; en ganske stygg kamp om et stort arrangement.  Vi har aldri snakket sammen om kampen vi hadde, men har jobbet veldig godt sammen etter 2010. Jeg har blant annet i ettertid foreslått Ole Dyrstad flere ganger til Nordkapp kommunes kulturpris.

Klinsjen oppstod da forløperen til Nordkapp Fotballfestival ble etablert for vel ti år siden. Jeg ville ha modellen som ble vedtatt, mens Ole Dyrstad ville ha en annen modell. Ja det ble stygt, men jeg vant. I år feirer Nordkapp Fotballfestival ti år. Dessverre har båndene til fotballgruppa blitt løsere de siste årene. Jeg ser mer enn gjerne at Nordkapp Fotballfestival er et fotballgruppa-prosjekt, uten at jeg nå engasjerer meg i festivalen eller arbeidet med festivalen.

I år feirer Nordkapp Fotballfestival ti år. Det er ti år siden vi arrangerte The Liverpool Way Fotballskole for første gang på cirka 71 grader nord. Det var en fantastisk fotballskole, en helt utrolig festival hos Uteliv i Nordkapp. Og vi tjente penger, masse penger!

Nordkapp Fotballfestival skal markere tiårsjubileet og inviterer til informasjonsmøte hos Corner tirsdag 11. februar klokken 18:00. Supportere i Nordkapp, representanter fra fotballgruppa, Per Ivar Pettersen og Uteliv i Nordkapp, møt opp!

(En bloggpost uten gambling. Huff.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar