Når du overtaler Andreassen til spill på Southampton-seier

I utgangspunktet skulle det være en dag med oddspause. Noen minutt før klokken 21 fredag kveld kjente jeg abstinensene i kroppen. Det var først en diskusjon med liberalisten Klaus Jakobsen, en av to i podcasten Liberal Aften. Jakobsen brukte ordet galskap om penger på Southampton-seier. Etter diskusjonen med Jakobsen var veien kort til egen konto hos Comeon.com og penger på hjemmeseier i kampen mellom Southampton og Leicester. Jeg nådde også en samtale med Kjell Andreassen fra Honningsvåg og overtalte han til at vi skulle sette penger fra Coolbet-kontoen. Når jeg er veldig bestemt, sier Andreassen dessverre sjeldent nei til forslagene.

Kampen startet klokken 21:00 på Premier League-kanalen til TV2. Jeg sovnet, sov som et barn og våknet ved midnatt. Det første jeg gjorde etter tre deilige timer i stolen, var sjekk av resultatet på VG Nett. 0-9 lyste mot meg med store tall. 0-9. For en som har sluttet med bannskap kom det et huff. Eller det kom et sterkere uttrykk, men jeg har jo som tidligere uttrykket sluttet med bannskap. Hvordan i s….. er det mulig å tape 0-9 på hjemmebane i Premier League?

I ettertid vet jeg at Klaus Jakobsen fikk rett, og Kjell Andreassen burde protestert på mitt forslag om omtrent halve pengemengden fra kontoen på Southampton-seier.

Jeg og Leicester, det begynner å bli dyrt. Tipper jeg på Leicester-seier, taper laget. Tipper jeg på tap, ender det med seier. Merkelige greier.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar