Sjefen betenkt over at unge Solvik skal forklare hva Hilde Bertheussen gjorde, men jeg liker utfordringer

I Norge er det ulovlig med digitale radiobingoblokker. Ja, det er formyndere som styrer landet. Mye er forbudt, men digitale bingoblokker kan bli lovlig. Først og fremst takket være Arbeiderpartiets Trond Giske.

Det er salg av bingoblokker på nett, men kjøperne må skrive ut bongene. Mandag, i Radio Nordkapps radiobingo, vant Hilde Bertheussen. Hun kjøpte bongen via Radiobingo.no. Istedenfor at hun skrev ut bongen, tok hun screenshot og brukte bildet da hun krysset av tallene via mobiltelefonen under radiobingosendingen. Altså digital bruk av bingoblokken, uten at brettet var digitalt. Fantastisk genialt! Hvilket program hun brukte til kryss av tall er ukjent, men det kryr av muligheter. Hun kunne brukt alt fra Snapchat til fotoredigeringsprogram.

--Du er god hvis du klarer å forklare hva Hilde gjorde på en folkelig og forståelig måte, sa sjefen Raymond Elde til meg da jeg fortalte om bingosendingen på mandag.

Jeg synes jeg akkurat har forklart dette på en veldig forståelig måte. Nok en utfordring løst.

Radiobingo er den viktigste inntektskilden til mange lokalradiostasjoner. Dessuten er radiobingo veldig spennende, utrolig pirrende faktisk. Bor du i dekningsområdet til en radiostasjon med bingo, spill radiobingo! En del radiostasjoner selger bonger via Radiobingo.no.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar