Countrymusikk med Stein Harry Sivertsen

Etter radiobingosendingene har jeg litt etterarbeid. Jeg hører så klart på radio, radio er din beste venn. Stein Harry Sivertsen har musikkprogram mens jeg gjør etterarbeidet og på mandager spiller han countrymusikk.

Det er egentlig to musikksjangere jeg misliker, sånn ordentlig misliker. Det er blues, sånn ordentlig, ordentlig blues. Jeg vet hvorfor jeg unngår denne typen musikk. Jeg var ung, det var damer, toalett, skinn, kjettinger, håndjern og mye biting. Jeg ble såpass skadd mens bluesmusikk rullet i bakgrunnen, at episoden kommer frem i minnet når spesielle sanger kommer ut av høyttaleren. Damene fikk forresten veldig mye kjøtt for pengene!

Den andre sjangeren er countrymusikk. Som ung FpUer var vi på konsert med en av de største countrystjernene i Norge, en av de verste konsertopplevelsene noensinne. Countrymusikk, æsj! Eller det var æsj, helt til jeg begynte å høre på musikkprogrammene til Stein Harry Sivertsen etter bingosendinger på mandager. Han spiller utrolig mye tøff musikk, musikk som er ukjent for meg. Country kan jo være steikende tøft, i alle fall låtene mister Sivertsen spiller.

Mulig jeg må lage en spilleliste på Spotify, med musikken til Stein Harry Sivertsen. Det er en fornøyelse å jobbe sent, jobbe med spill når god musikk strømmer ut av høyttaleren.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar