Bruk Norsk Tipping i dag, cirka 2,1 millioner kroner i bonuspotten på fulltidskupongen

Når du bruker Norsk Tipping og det statlige selskapet tjener penger, gir du politikere enorm makt over idrett og kultur. Politikere, både statsråder, stortingsrepresentanter, fylkestingsrepresentanter og kommunestyremedlemmer, er vanlige mennesker. Det finnes ingen supermenn blant politikere, de gjør gode og dårlige valg som alle oss andre. At vi gir utvalgte personer i utvalgte organ enorm makt, er ulogisk. I Norge har vi satt offentlig sektor sammen slik at vanlige mennesker, altså politikere, har enorm makt over innbyggernes liv. Hvorfor? Det er det ingen som har et godt svar på, bortsett fra at politikere bruker penger for å kjøpe oppslutning.

Samtidig gir Norsk Tipping mange innbyggere spennende opplevelser. Tippekupongen kan være fantastisk, den kan være sinnssyk rå!

Tippekupongen var det som skapte min interesse for gambling og fotball. Én av gangene glemmer jeg aldri! Det var lørdag ettermiddag og tippekamp på NRK. Jeg hadde, på vegne av meg selv og gamla, levert inn kupong. Tippekampen var over og resultatene tikket inn. Jeg hadde elleve rette tippetegn og manglet kamp nummer ni, Birmingham mot Huddersfield. På grunn av et eller annet rundt stadion ble avspark forsinket i denne kampen På min kupong var det hjemmeseier.  Jeg var alene hjemme og kunne ikke sitte rolig i stolen. Kampen endte 2-2 og tippetegnet U. Premieprognosen for 12 rette var over 300 000 kroner. Det var mye penger for en veldig ung gutt. Vi fikk utbetalt litt over 10 000 kroner.  Det hører med til historien, ifølge avisene på mandag, at Birmingham ledet og Huddersfield utlignet like før slutt. Av de uforglemmelige minnene med fotballveddemål er det denne kupongen jeg husker best. Noen få minutt fra flere hundre tusen kroner. Trolig er det denne opplevelsen som gjør at jeg leverer tippekupongen tre ganger i uken, og dermed bidrar til at vanlige mennesker, altså politikere, får makt over mitt liv.

Tippekupongen består i dag av norske oppgjør, pluss én dansk kamp. Det er på grunn av ferie få kamper av det noen av oss som vil definere som toppkamper i fotballsammenheng.

Bonuspotten på fulltidskupongen er på cirka 2,1 millioner kroner. Bonuspotten på pausekupongen er på cirka 70 000 kroner.

Innleveringsfristen er satt til klokken 17:55 hos kommisjonærene og Norsk Tipping på nett. Husk Grasrotandelen. Bruk lokale utsalg ettersom penger blir igjen i ditt lokalsamfunn!

En del av sjarmen er å gå igjennom kupongene og velge tippetegnene. Unge Solvik bruker ofte lang tid på denne prosessen, det er litt av kosen med tippekupongen. Leke seg, prøve å finne de beste kombinasjonene. Om jeg treffer? Sjelden! Det blir ofte ni eller ti riktige tippetegn, men det betyr en god del spenning i løpet av fotballkvelden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar