-Bønna, jeg skal begynne å spille radiobingo

Det var etter en lang arbeidsdag på kontoret, en dag jeg avsluttet på kolonialbutikken i Storgata på cirka 71 grader nord. Jeg trengte mer snus. Ja, jeg skriver snus selv om helseministeren og formynderne på Stortinget gjør sitt ytterste for at befolkningen skal droppe tobakksproduktene. Samtidig bruker politikerne pengene fra avgiftene til å finansiere ordninger i velferdsstaten. Stortinget vedtar avgifter for å regulere forbruk og finansiere en gigantisk velferdsstat.

Tilbake butikken. Hun stod så skjønn ved disken. Hun kikket lenge på meg, jeg registrerte at hun ville si noe. Jeg trodde først det var spørsmål om vi skulle gå hjem å ha rå sex. Jeg holdt nesten på å svare ja før hun stilte det jeg trodde var et spørsmål.

Hun åpnet munnen, smilte søtt og sa:
-Bønna, jeg skal begynne å spille radiobingo.

Jeg smilte og svarte: -Ja, det bør du gjøre!

Langt fra spørsmål om sex, likevel utsagn om en spennende og givende aktivitet på cirka 71 grader nord.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar