En samlet premie på cirka fire millioner kroner på tippekupongen

Jeg elsker tippekupongen til Norsk Tipping. Ja jeg ville trolig fått mer for pengene om jeg satset beløpet på oddsen, men tippekupongen har vært med meg fra jeg var en veldig ung gutt. I dag er det 18-årsgrense på spill, men jeg var mye yngre da de første kupongene ble levert inn. Ulempen med tippekupongen er at jeg gjennom spill hos staten gir politikerne enorm makt over idrett og kultur, men det er umulig å opptre rasjonelt 24 timer i døgnet 365 dager i året. Spill hos Norsk Tipping og tippekupongen, er en av de ideologiske syndene jeg har.

Tippekupongen var det som skapte min interesse for gambling og fotball. Én av gangene glemmer jeg aldri! Det var lørdag ettermiddag og tippekamp på NRK. Jeg hadde, på vegne av meg selv og gamla, levert inn kupong. Tippekampen var over og resultatene tikket inn. Jeg hadde elleve rette tippetegn og manglet kamp nummer ni, Birmingham mot Huddersfield. På grunn av et eller annet rundt stadion ble avspark forsinket i denne kampen På min kupong var det hjemmeseier.  Jeg var alene hjemme og kunne ikke sitte rolig i stolen. Kampen endte 2-2 og tippetegnet U. Premieprognosen for 12 rette var over 300 000 kroner. Det var mye penger for en veldig ung gutt. Vi fikk utbetalt litt over 10 000 kroner.  Det hører med til historien, ifølge avisene på mandag, at Birmingham ledet og Huddersfield utlignet like før slutt. Av de uforglemmelige minnene med fotballveddemål er det denne kupongen jeg husker best. Noen få minutt fra flere hundre tusen kroner. Huff og nam.

Bonuspotten på tippekupongen har passert tre millioner kroner, noe som betyr at bonusen skal ut. Sammen med den ordinære 12er-potten er det en mulig samlet premie på fire millioner kroner. Det er heftig eller det kan bli heftig for spillerne på tippekupongen, fulltidskupongen.

Arne Scheie er statens tippeekspert. Litt av en tittel egentlig, statens tippeekspert. Nærmer gamle, grådige Sovjetunionen kommer man ikke i ord.

Scheie publiserer foran hver lørdag sine tips, en kupong som koster 96 kroner. Du kan både bruke mer og mindre penger på tipping om du vil. Arne Scheie tror i dag at Rosenborg slår Kristiansund.

Fordelen med tippekupongen er Grasrotandelen. Hver gang jeg leverer inn kupong får Honningsvåg Turn & Idrettsforening penger gjennom Grasrotandelen. Nordkapps største idrettslag trenger hver krone til aktivitet for barn og ungdommer. At lokalsamfunnet støtter idrettslaget i stor grad pluss fornuftig drift, er en av årsakene til at kontingenter og treningsavgifter er lave på Magerøya. En del av idrettslagene i Norge har mye å lære av Honningsvåg Turn & Idrettsforening!

Innleveringsfristen på tippekupongen er satt til klokken 15:55.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar