Når unge Solvik tar frem Buddhaen

Fy flate, det går så dårlig for tiden når det gjelder spill. Det er rett og slett deprimerende, men samtidig herlig spennende. Unge Solvik taper penger, og Solvik/Andreassen spiller som noen kjerringer. Det er så svakt for tiden, at Kjell Andreassen fra Honningsvåg inviterte unge Solvik på middag. Da snakker vi dårlig samvittighet ass!

Jokeren gikk inn lørdag kveld. 175 kroner i premie! Jeg tror det er første gang jeg har vunnet på Joker, og den første gevinsten på «evigheter». Da gevinsten ble bekreftet, tok jeg frem Buddhaen min. Jeg har nemlig hørt at en positiv opplevelse, for eksempel gevinst i spill, skal gi nye positive opplevelser med Buddha. Som en rasjonell person, en veldig rasjonell person, tror jeg historiene er oppspinn. Samtidig er spill-tilværelsen så mørk, at alle virkemidlene tas i bruk. Hjelper eventyr og overtro, så gjerne det.

Siddharta Gautama (trolig 563–483 f.Kr.) var en indisk fyrste som betraktes som grunnleggeren av buddhismen. Siddharta Gautama fikk ærestittelen Buddha, som på sanskrit betyr «den oppvåknede», fordi han ifølge buddhismen på et tidspunkt innså hvordan alt henger sammen og fant en metode for å kunne gjøre slutt på lidelsen i tilværelsen og oppnå nirvana, ifølge Wikipedia.

Jeg får vite i kveld om Buddhaen hjelper når resultatene fra norsk fotball foreligger. Om jeg tror det? Niks!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar