La
oss ta de sosialpolitiske argumentene på alvor, at staten gjennom Norsk Tipping
viser mer måtehold i markedsføring og tilbud enn de kommersielle aktørene på
grunn av personer med problematisk adferd. Hvorfor var denne reklamen på Dagbladet.no
klokken 17:38, én time og 22 minutt før innleveringsfristen i Eurojackpot?
Skjermdump, Dagbladet.no.
Staten
er ikke bedre enn de kommersielle aktørene. Har du noen gang sett en
kommersiell aktør driver reklame én time og 22 minutt før innleveringsfristen
med budskapet «Det nærmer seg spillestopp»?
603
millioner kroner i førstepremiepott er så mye penger, at det er forståelig at
Norsk Tipping markedsfører Eurojackpot rått for å tjene mest mulig penger. Om
det er forenelig med sosialpolitiske argument er mer tvilsomt.
Staten
er en kynisk aktør, minst på lik linje med de private selskapene!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar