Andreas Børvik og Turn-spillerne sørget for at unge Solvik fortsatt har penger på spillekontoen hos Comeon

Jeg er inne i en dårlig periode på oddsen. Undertegnede taper, Solvik og Andreassen taper. Det er rett og slett litt frustrerende med bom etter bom, men det er sabla spennende.

Det var en kupong med lokal fotball som sørget for at unge Solvik fortsatt har penger på spillekontoen hos Comeon. Bonuspenger ble satt på Turn-seier i bortekampen mot Indrefjord. Oddsen på 3,10 var en «gave fra gud». Om jeg tror på gud? Hallo! Du leser nå en bloggpost fra én av de mest rasjonelle personene i Norge. I tillegg til Turn hadde jeg Tverrelvdalen-seier i hjemmekampen mot Sørøy/Glimt. Enkelt!

Pengene Andreas Børvik og Turn-spillerne skaffet meg på lørdag, satser jeg på nytt i dag. Blir det et nytt tap av penger, er det egentlig helt greit. Det er bonuspenger fra den skjønne bookmakeren Comeon.com som forsvinner om jeg plukket ut dårlige objekt i dag.


Det er liten tvil om at det er artig med veddemål i tilknytning til kamper i det vi kan definere som breddefotball. Ja, for skribenten er det artig å følge Turn med penger på Turn-seire. Utfordringen for bookmakerne er at lokale supportere ofte har større kjennskap til kampene enn det selskapene har. Det er et nokså gjennomsiktig system i små lokalsamfunn. Jeg får for eksempel gjennom samtale med trener eller spillere, altså prat med kjentfolk, mer informasjon om laget før neste kamp enn det selskapene sitter på.  Ettersom jeg ikke har verv i klubben kan jeg utnytte informasjon i veddemål, men jeg prøver å la vær. Spill og veddemål skal være underholdning, ikke en voldsom inntektskilde. Sentrale tillitsmenn og spillere vet trolig mer enn det jeg får vite gjennom samtaler med kjentfolk i klubben. Derfor er det viktig med fokus på rent, åpent, smart og forsiktig. Den proteksjonistiske spillpolitikken setter en stopper for et par av nøkkelordene, dessverre. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar