Sjukt å tenke på at noe jeg og Vidar Berg-Hansen startet som 12-13-åringer har blitt en tradisjon i Nordkapp

De første årene var det en hobby og kun artig. Nå er det jobb, plikt, men fortsatt ganske artig. Tro om Vidar Berg Hansen tenker på det vi drev på med som relativt unge gutter? Jeg mener Radio Nordkapps julesending starter litt tilfeldig da vi var 12-13 år. Vi slo i hjel noen timer med musikk og tullprat på radio, ei ikke-planlagt sending som ble såpass bra at det ble innarbeidet i planene. I vel 30 år har sendingen vært en tradisjon for en stor del av befolkningen i Nordkapp. Det er ganske sjukt å tenke på!

Som unge gutter var vi veldig personlige og delte alt fra julemat til julegaveønske. Det skjer ikke mer. Det er veldig lite personlig ting jeg som voksen deler med omverden og slik må det etter min mening være når du er en av Norges liberale menn.

Etter Vidar Berg Hansen har det flere ulike kombinasjoner i Radio Nordkapps studio på lillejulaften, og vi har gjort det aller meste på lufta fra kåring av kaker til quiz og radiolotto. De siste årene har opplegget vært trygt og sikkert, kanskje fordi sendingen etter hvert har blitt en del av et fast pliktløp for undertegnede i november og desember.

Julelotteriet har vært fast takst i Radio Nordkapp på lillejulaften så lenge jeg kan huske. Det er en magisk stemning før hovedpremien blir trukket. Hvem vinner båten eller snøskuteren i år? Lotteri er gambling, men veldig viktig for frivillig sektor; både i Nordkapp og resten av Norge. Julelotteriet er svært viktig for Honningsvåg Supporterklubb og fotballgruppa i Honningsvåg Turn & Idrettsforening.

Det har også vært noen julesendinger med radiobingo, veldig spesielle bingoarrangement. Vi har radiobingo i år og jeg gleder meg til å dele ut penger til spillerne. Radiobingo er den viktigste inntektskilden til mange lokalradiostasjoner og du bør spille radiobingo med jevne mellomrom uansett hvor i Norge du bor. Det er herlig pirrende, spesielt foran de høyeste premiene og lykketallpotten.

Vi høres, i Radio Nordkapp i kveld fra klokken 21:00.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar