Strivesport.com, nytt tilbud for Solvik_liberal

Det er uheldig at politikerne vedtar lover og regler, og vedtar skatter og avgifter samtidig som staten bedriver forretningsvirksomhet. Så lenge politikerne er premissgivere for konkurransen, bør staten holde seg unna konkurranseutsatt område. Derfor ville NRK vært et fremmedord om jeg fikk bestemme.

Det er minimal oppslutning om å legge ned eller privatisere NRK, men et godt alternativ Stortinget bør samle seg om er å strupe den statlige aktøren for penger. Jo lavere krinkastningsavgift, jo mindre aktivitet. Et lite NRK med én TV-kanal og én radiokanal ville vært gunstig for de private aktørene som konkurrerer mot staten om seerne og lytterne. Om politikerne kommer til å strupe inntektene? Niks! Mange politikere ønsker en gigantisk statlig aktør på markedet, en aktør som gir de private aktørene enorme utfordringer. Hvorfor denne politikken har oppslutning i en tid med stort mangfold, er uforståelig for en liberalist.

Som en liberaler med sans for de private aktørene, er jeg storforbruker av de private tjenestene. Innenfor nyheter, sport og underholdning, har jeg abonnement på Netflix, HBO, Dplay, Viaplay, TV2 Sumo og Canal Digital. Hvert alternativ er billig, men i løpet av året blir det utgifter. Fordelen er at jeg har valgt hva jeg vil se på og hva jeg betaler for.

At jeg skal bruke aktører som krenker eiendomsrettigheter, er utenkelig. Det er betalingsvillige forbrukere som sørger for et fantastisk mangfold i privat sektor.

I dag har en ny aktør blitt lagt til mediesenteret i Turngata på cirka 71 grader nord. Strive skal gi meg italiensk og spansk fotball for en billig penge. Jeg er klar for Barcelona mot Real Madrid, på strivesport.com.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar