Du vet det er alvorlig når en ateist vurderer å be til «gud»

Skribenten skiller ikke mellom julenissen og guder, og slik må det være for en rasjonell liberaler. Selv om jeg er ateist forsvarer jeg retten til å tro. Trosfrihet skal henge veldig, veldig, veldig høyt. Selv om jeg ikke tror på det unaturlige vurderer jeg faktisk en bitte liten bønn i dag, en bønn om at Rosenborg knuser Brann.

Selv rasjonelle personer kan foreta meningsløse handlinger dersom frustrasjonen er stor nok. Min Rosenborg-frustrasjon for tiden, er så stor at det vanskelig lar seg forklare i en bloggpost. Penger har gått tapt de siste ukene, og Trondheim-klubben holder på å rote bort seriemesterskapet. Styret som sparket Kåre Ingebrigtsen og Erik Hoftun bør få sparken! Basta!

I kveld er det såkalt seriefinale på Brann Stadion mellom Brann og Rosenborg. Rosenborg leder serien med to poeng på Brann som ligger på 2. plass. Formen til Rosenborg har vært elendig de siste ukene. Laget har spilt så dårlig, at man blir sint som supporter. Lite eller ingen ting har fungert slik det skal fungere for Rosenborg på banen.

Kampen i kveld blir utrolig spennende. TV Norge viser oppgjøret klokken 20:00. Herregud, det blir en skummelt pirrende søndag kveld.

Utvalgte bookmakere med odds på hjemmeseier, uavgjort og borteseier:
Comeon: 2,45, 3,45, 3,00.
Betsson: 2,40, 3,40, 2,90.
Expekt: 2,46, 3,43, 3,02.
Coolbet: 2,52, 3,55, 3,10.
Unibet: 2,40, 3,45, 2,90.
Nordicbet: 2,40, 3,45, 2,90.
Bethard: 2,40, 3,40, 3,00.

Ikke bruk mer penger enn du har råd til å tape!

Rosenborg
Oddsen på Rosenborg-seier er fristende høy for oss som håper på borteseier. Jeg er fast og trofast kunde hos Comeon.com, og lager to kuponger i dag for pengene på spillekontoen. En kupong med to eller tre kamper, og Rosenborg-seier i kveld på kupong nummer to. Kupongene skal gi meg en spennende fotballdag.

Comeon.com er en av aktørene norske myndigheter misliker, men jeg kan ikke noe for at Stortinget har vedtatt en proteksjonistisk politikk der alle kortene har blitt satset på det statlige selskapet Norsk Tipping.

Det er ikke ulovlig å bruke Comeon.com eller noen av de andre internasjonale aktørene, men norske myndigheter gjør det så vanskelig som mulig for aktørene. En proteksjonistisk spillpolitikk med en regjering bestående av Høyre, FrP og Venstre, og et stortingsflertall med regjeringspartiene og KrF. Det skoleelever lærer om høyresiden i norsk politikk stemmer ikke med virkeligheten. Formyndere!

Oddsen gjør fotballkamper ekstra spennende!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar