Gamla vant 3 500 kroner på radiobingo og jeg fikk oppleve de to siste tallene

Jeg har spilt om tusenvis av kroner på oddsen, men har liksom drømt om de største pengesummene i radiobingo. Kanskje ikke at jeg skal vinne pengene, men oppleve spenningen med ett eller to tall igjen. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har tenkt denne tanken mens jeg har sittet i radiostudioet under bingosendinger.

I dag fikk jeg oppleve det. I pausen i oppgjøret mellom Manchester United og Tottenham gikk jeg opp til gamla som spilte radiobingo for oss. Da jeg kom opp til henne var hun nokså negativ. Hun manglet en del tall da Raymond Elde startet på rekke tre, eller rad tre i fjerde og siste spill.

Tallene kom på rekke og rad, for plutselig sa hun:
--Jeg mangler to tall, 25 og 73.

Ettersom dette er drømmen, inntok jeg stolen og ba om tallene ho mor manglet. Etter hvert ble 25 opplest, og gamla manglet kun 73. Litt etterpå leste stemmen til Janne Dreyer opp 73, en stemme lagret på datamaskinen i teknikerrommet. Dermed var bongen til gamla fylt ut og hun vant 3 500 kroner.

Sykt spennende, på grensen til vanvittig rått. Nå vet jeg hvordan bingospillere jeg prater med under sending har det.

Jeg må kritisere ho mor litt. Da hun fikk bingo gikk det litt sakte med telefonen. Det tok for lang tid før hun kom på lufta i Radio Nordkapps sending, men hun er unnskyldt; jeg tror hun var nervøs.

Om hun vant på mi eller hennes blokk, tør jeg ikke spørre om. Vi er enige om at hun skal kjøpe blokker til Radio Porsangers radiobingo onsdag klokken 21:00.

Radiobingo er rått! Dagens bong, altså den bongen som vant hovedpremien på 3 500 kroner, ble kjøpt hos Ronny Ulriksen hos Joker Honningsvåg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar