God tur til Oslo, Turn

I morgen tidlig gjør Turn seg klar til Oslo-tur. Turns gutter 15 skal delta på Norway Cup i Oslo. Forhåpentligvis er undertegnede såpass tidlig oppe, at jeg dekker avreisen fra rådhusplassen for Radio Nordkapp.

Venner jeg har sørpå tror Norway Cup-deltakelse er verdens mest naturlige gjøremål om sommeren for aldersbestemte fotballspillere. For klubber fra Finnmark er deltakelse i én av verdens største fotballturneringer et økonomisk løft. Jeg vil anta Turn har samlet inn vel 300 000 kroner til Oslo-turen. Jeg skrev forresten «én av verdens største fotballturneringer», ettersom det er uenigheter om hvem som er den største turneringa; Norway Cup eller Gothia Cup, ifølge Faktisk.no.

Når lokale lag er med i Norway Cup, er turneringa mer interessant enn vanlig. Ja, vi kommer til å følge med hvordan våre gutter gjør det i Oslo.

Norway Cup-deltakelse er ett av flere vedtak som henger igjen fra min tid i styret i fotballgruppa. Klubben har en målsetting om at aldersbestemte spillere skal avslutte den aldersbestemte karrieren med en stor fotballturnering. Uten at Norway Cup blir nevnt i vedtaket, har de fleste av lagene reist til Oslo og deltatt i Norway Cup.

Gud tur til Oslo, gutter! Heia Turn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar