Forbanna, men ny rekord på Nordvågveien

Da Kjell Andreassen, en mann i Honningsvåg jeg oddser sammen med hos Coolbet.com, ringte på slutten av Argentina-kampen og sa at slik går når man vedder forsiktig, rant det over for meg. Jeg skjelte han ut etter noter. Jeg var forbanna, først og fremst på meg selv som veddet dårlig. Jeg var nesten like irritert på Argentina, et lag med fantastiske spillere som i VM har spilt elendig fotball. Nok et bevis på at det meste sitter mellom ørene, også på fotballspillere. Selv om du er verdens beste spiller, holder det ikke med 90 prosent innsats. For øvrig en læresetning alle kan bruke på alle områdene i livet.

Ja jeg tapte penger i går, og duoen Solvik og Andreassen tapte penger. Det var rett og slett en elendig dag på oddsen, men det var spennende. Fotballveddemål er underholdning og gjennom VM-kamper på TV ble det en spennende ettermiddag og kveld. Når man spiller om penger må man ha råd til at pengene går tapt. Derfor bør ingen personer satse mer enn det som er forsvarlig, men definisjonen av forsvarlig varierer ettersom alle menneskene er ulike.

Fordelen med at jeg var irritert etter Argentina-kampen, var at det ble ny rekord på Nordvågveien. Ja, jeg går trimturer/jogger fem dager i uken. Det startet som en livsstilsendring for snart tre år siden, en livsstilsendring som var nødvendig dersom jeg skulle klare å bli 45 år. Livsstilsendringen er på plass og trimturene er ikke lengre et slit, men godt for kropp og sjel. Én time og 14 minutt på gårsdagens gå-tur og det er rekord! Argentina-tapet har æren for at jeg var som en rakett på fylkesvegen til Nordvågen.

Heldigvis nye VM-kamper i dag! Og ja, det blir nye oddskuponger! Gambling har alltid beriket liv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar