Borg

Fyttigrisen, Wimbledon-finalen i 1980 mellom Björn Borg og John McEnroe må ha vært spennende for TV-seerne. Ettersom skribenten var syv år i 1980 er det vanskelig å huske finalen. Jeg er ikke en gang sikker på om jeg fulgte kampen på TV.

Jeg avsluttet helgen med film, filmen Borg på Viaplay. I filmen blir vi bedre kjent med den svenske tennis-legenden Bjørn Borg. En såkalt sann historie, men det er umulig å vite om det som skildres er sannheten. Mytene om Bjørn Borg lever videre hos skribenten, selv etter filmen Borg. God underholdning var det i én time og 43 minutt. For en mann, for en idrett!

En viktig del av filmen er Wimbledon-finalen i 1980. Den finalen ville jeg betalt penger for å oppleve direkte på TV. Med oddskupong i handen må det være en fantastisk opplevelse. Filmen viser, noe Wikipedia bekrefter, at Bjørn Borg tapte første sett, vant to på rad, tapte og vant. Han tok sitt femte Wimbledon på rad! Det er en syk, syk prestasjon!

Filmen Borg er verdt å se!

Wimbledon
Wimbledon er i gang igjen, en turnering som arrangeres hvert år om sommeren. Hos spilleselskapene er Wimbledon en naturlig del av oddsmenyen.

Jeg får meldinger og snap fra en babe som er gal etter tennis. Jeg regner med at meldingene strømmer inn de neste ukene. Og ja, hun benytter spillselskap under tennisturneringer!

1 kommentar: