Kjell Andreassen har lært meg noe nytt

Hvis noen for én måned siden fortalte meg at Kjell Andreassen i Honningsvåg skulle lære meg om spill og veddemål, ville jeg trukket på smilebåndet. I dag erkjenner jeg at vårt samarbeid om spill og underholdning foreløpig er en suksess.

Nei, vi spiller ikke om mer penger enn vi har råd til å tape. Bingospillere og mange av spillerne i Lotto vinner betydelig mer penger enn vi gjør, men vi har spenning og underholdning i tilknytning til fotballkamper. Livet skal være mer enn grå hverdager, og spill, alt fra bingo til odds, setter farge på hverdagen. Vi har trolig bare ett liv, helt uavhengig av hva religiøse personer sier, og det er viktig å leve livet.

Jeg har stort sett alltid satt hjemmeseier, uavgjort eller borteseier på utvalgte fotballkamper på oddsen. Holdningen har vært og er at det er vanskelig nok å spå utfallet av kamper uten alle de ekstramulighetene som finnes i oddsmenyen til de internasjonale selskapene. Andreassen liker handikapspill, altså at et lag før avspark leder med ett eller flere mål. Etter at et utall oddskuponger har gått inn de siste ukene, må jeg innrømme at Andreassen er god på handikap. Og ja, oddsen blir mye høyere gjennom denne varianten.

Vi fikk inn kupongen på mandag. Andreassen har æren for veddemålene:
Tottenham – Watford H (0-1 i handikap)
Stabæk – Lillestrøm HU
Örebro SK - Dalkurd FF H

Trimtur
Jeg var på trimtur på Nordvågveien da kampen mellom Örebro SK og Dalkurd FF ble spilt. Når jeg er på trimtur under fotballkamper bruker jeg telefonen aktivt. Det er faktisk spennende å følge fotballkamper på Nordvågveien. 16 minutt før slutt var resultatet 0-2. Jeg var en smule jentesur da jeg snudde i fantastiske Nordvågen. Da jeg den neste gangen kikket på telefonen var stillingen 2-2 og det var syv minutt igjen av ordinær tid. Jeg tenkte: «Ja, ja; Andreassen, det ble i alle fall spennende». Da kampen var over var sluttresultatet 3-2, og jeg fikk store forhåpninger for oddskuponger vi hadde levert inn. Ja da, den gikk inn og vi tjente vel 1 000 kroner. Penger jeg tipper vi kommer til å satse på oddsen i dag.

En liten og ubetydelig hendelse som oddsen gjorde mandagen til en veldig fin dag. Deilig!

Fantastiske Nordvågen i Nordkapp. Da bildet ble tatt ledet Dalkurd kampen, og unge Solvik var en smule jentesur. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar