En minnerik Nordlys-kamp

Jeg var leder i fotballgruppa og Stein Arne Granaas var trener. Vi var et topplag i 3. divisjon og kjempet om opprykk til 2. divisjon. Ettersom vi hadde få spillere og dårlig økonomi, var det guds lykke at vi ikke rykket opp. Det ville endt med sportslig og økonomisk katastrofe for fotballgruppa i Honningsvåg Turn & Idrettsforening.

Jeg var med som tilskuer til kampen mot Nordlys i Karasjok dette året. Det var så mye mygg, at vi hadde spraybokser på sidelinja under kampen. Jeg mener faktisk at noen spillere hadde boks med seg ut på banen. Hvis du hører personer fra kyst-Finnmark skryte over at myggen i Finnmark er så stor at det er godt når den suger, er dette kun skryt. Det finnes ingen ting godt med myggstikk!

Denne kampen var for øvrig én av de siste kampene til Mads Stian Hansen i Honningsvåg, tror jeg. Bortekampen mot Nordlys og diskusjonene i ettertid glemmer aldri håndballprofilen, vil jeg anta.

I dag er det igjen Turn-kamp i Karasjok mot Nordlys. Etter hjemmekampen mot Porsanger ble det bestemt at jeg hadde satt mitt siste veddemål på Turn denne sesongen. Laget spilte dårlig, og det var egentlig aldri spesielt spennende. Dager har gått og jeg har igjen fått troen på tre poeng til klubben fra Honningsvåg. Det blir trolig tapte penger, men det blir litt spennende å følge kampen via internett.

Oddsen på Turn-seier i Karasjok hos Comeon.com er 4,05. Hjemmeseier 1,45 og uavgjort 5,35.

Ikke spill for mer penger enn du har råd til å tape. Turn-seier er trolig det dårligste oddstipset du mottar i løpet av dagen.

Avspark klokken 14:00.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar