Stortingsrepresentant, unge Solvik og Kjell Andreassen

For et par år siden fikk jeg spørsmål fra en nåværende stortingsrepresentant (FrP) om jeg kunne forvalte 100 000 kroner for han gjennom veddemål på oddsen. Naturlig nok svarte jeg nei på spørsmålet ettersom jeg trolig ville tapt alle pengene i løpet av kort tid. Samtidig har denne uken vært så god på oddsen, at jeg har tenkt på henvendelsen og smilt for meg selv de siste dagene.

Det var egentlig denne henvendelsen som gjorde at jeg denne uken spurte Kjell Andreassen, en næringslivsmann i Honningsvåg, om han kunne selge alle aksjene han eier og vi satse alle pengene på oddsen? Han sa aldri nei, men blikket forklarte tydelig hva han mener. Ja, han mente nei; eller han mente det var et idiotisk spørsmål fra unge Solvik. Jeg er for så vidt enig med han.

I dag er det to uker siden unge Solvik og Kjell Andreassen gjorde et innskudd på 1 000 kroner på en spillekonto. Akkurat nå står det 7 500 kroner på kontoen. Omsetningen på foretatte veddemål er 15 941 kroner. Det har blitt tap av penger, men litt flere gevinster. Dermed et lite overskudd på 14 dager. Hvis og når vi taper pengene, og ja; jeg tror det skjer, er det opprinnelige tapet 1 000 kroner. Altså innskuddet som ble gjort lørdag 14. april.

Selv om jeg og Andreassen er ulike på de fleste måter, er vi enige om at oddsen og veddemål skal være underholdning og litt spenning i hverdagen.  Det gjør ingen ting om spillekontoen får et så stort innhold at vi kan ta ut litt penger, men det er ikke målsettingen. Vi beriker hverdagen med litt gambling.

At politikerne gjør det de kan for å hindre oss i denne aktiviteten, er for skribenten uforståelig. Til tross for alle hindrene får vi satt penger på fotballkamper, og det vil vi kunne gjøre uansett vedtak i Stortinget. Et «grenseløst system» får norske politikere gjort lite med, heldigvis. Og aktiviteten er ikke ulovlig for oss som spillere.

Skribenten på denne bloggen avslutter mange av bloggpostene med følgende setning: «Ikke spill for mer penger enn du har råd til å tape». Jeg tror det er de viktigste ordene som uttrykkes på dette nettstedet. Gambling, alle former for gambling, skal være underholdning. Dersom forbruket av penger blir et problem, vil jeg anta at gleden forsvinner.

Og ja; vi har satt penger på to av kampene som blir spilt i kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar