Målkontrakt

Det er en form for veddemål dette også, selv om inntektene går til en frivillig organisasjon i lokalsamfunnet og ikke en kommersiell aktør med lisenser i utlandet. Jeg er for både lokale aktører og kommersielle aktører i inn- og utland.

Ettersom jeg har snakket mye med Turn-trener Ole Dyrstad i det siste, mest i forbindelse med jobb, er det enkelt å tegne målkontrakt med Turn i 4. divisjon. Jeg betaler et forhåndsavtalt beløp for hvert mål Turn skårer denne sesongen, for å forklare avtalen enkelt. Jeg håper det blir sånn passe halvdyrt, men frykter få skåringer. Få skåringer betyr trolig at Turn havner langt nede på tabellen. Mange mål kan bety et topplag. Ja, jeg ønsker Turn så høyt som overhode mulig på tabellen.

Målkontrakt er en fin tradisjon og viktige inntekter til fotballgruppa i Honningsvåg Turn & Idrettsforening. Lokal idrett er viktig i mange kommuner, ikke minst i Nordkapp.

Heia Turn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar