Premieprognosen var som berg og dalbane

Noe av det som er sjarmerende med tippekupongen til Norsk Tipping, er at man kan se fotball og følge utviklingen på den innleverte tippekupongen. Skribenten gjør dette stort sett hver lørdag og søndag, og det er like hyggelig hver gang.

I dag endret premieutbetalingen på fulltidskupongen veldig ofte. Fra jackpot til mindre utbetaling for 12 riktige tippetegn. Premieprognosen var som en berg- og dalbane i løpet av lørdag ettermiddag og kveld. Premieutbetalingen endte på 114 010 kroner og det var fem vinnere. 114 000 kroner er en svært hyggelig utbetaling på fulltidskupongen.

På pausekupongen var det én vinner og utbetalingen ble 407 890 kroner.

Omsetningen på fulltidskupongen var, ifølge Norsk Tipping, 3 838 863 kroner. Omsetningen på pausekupongen var 514 248 kroner.

Det er nye muligheter for oss tippekupongentusiaster søndag. Innleveringsfristen er klokken 17:55.

Historisk sus
Det er historisk sus over tippekupongen, og spesielt lørdagskupongen Tippekupongen ble lansert 13. mars 1948.

Skribenten leverer tippekupong hos Norsk Tipping. Ikke fordi jeg drømmer om de store gevinstene, men det er artig å se på kupongen mens kampene pågår. Ettersom jeg ofte spiller på favoritter, er det lave utbetalinger når kupongen går inn med ti, elleve eller tolv rette. Som regel ender jeg på ni eller ti rette, men det er nok til et par interessante timer foran skjermen. En weekendettermiddag og kveld uten tippekupong er utenkelig. Jeg spiller som regel for 128 kroner, altså syv halvgarderinger.

Tippekupongen var det som skapte min interesse for gambling og fotball. Jeg var veldig ung, veldig ung da de først kupongene ble levert inn. Én av gangene glemmer jeg aldri! Det var lørdag ettermiddag og tippekamp på NRK. Jeg hadde, på vegne av meg selv og gamla, levert inn kupong. Tippekampen var over og resultatene tikket inn. Jeg hadde elleve rette tippetegn og manglet kamp nummer ni, Birmingham mot Huddersfield. På grunn av et eller annet rundt stadion ble avspark forsinket i denne kampen På min kupong var det hjemmeseier.  Jeg var alene hjemme og kunne ikke sitte rolig i stolen. Kampen endte 2-2 og tippetegnet U. Premieprognosen for 12 rette var over 300 000 kroner. Det var mye penger for en veldig ung gutt. Vi fikk utbetalt litt over 10 000 kroner.  Det hører med til historien, ifølge avisene på mandag, at Birmingham ledet og Huddersfield utlignet like før slutt. Av de uforglemmelige minnene med fotballveddemål er det denne kupongen jeg husker best. Noen få minutt fra flere hundre tusen kroner. Huff!

Ja takk til internasjonale selskap i et marked med like konkurransevilkår, men ikke kødd med tippekupongen til Norsk Tipping. Den betyr fortsatt mye for en del av oss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar