Andreassen snudde et stygt «underskudd» til «overskudd»

Ettersom vi brukte penger som var vunnet, er det galt at jeg kaller det for underskudd. Folk flest forstår underskudd og overskudd, og derfor bruker jeg disse ordene.

Unge Solvik og Kjell Andreassen i Honningsvåg satte 6 000 kroner på Burnley-seier i kampen mot Brighton lørdag ettermiddag. Resultatet ble 0-0 og vi tapte 6 000 kroner på kampen, penger som har blitt spart opp i løpet av to uker gjennom veddemål på oddsen.

Jeg har en pedagogisk utfordring når jeg skal forklare at jeg av og til trenger noen veddemål med stor innsats. Stor innsats, altså mye penger i spill, får blodet til å bruse. Det er en rus som er vanskelig å beskrive. Den eneste jeg kjenner godt som er på linje med meg i akkurat dette, er min gamle personlige trener. Hun satset mer enn gjerne alle pengene fra spillekontoen på én eller to kamper. Om det var 1 500 kroner eller 7 000 kroner, betydde lite. Jeg elsker råskapen som ligger i slike veddemål.

Jeg fikk overtalt Andreassen til 6 000 kroner. Vi valgte Burnley og vi tapte pengene, altså lå an til et stygt «underskudd» lørdag ettermiddag. Andreassen ville sikre oss litt, altså satse litt mindre penger på flere kamper. Dette gjorde vi, vel 200 kroner på fem kamper spredt utover ettermiddagen og kvelden. Da Burnley-pengene var borte, hadde vi fått inn tre kamper på Andreassen-kupongen. Vi manglet kun Middlesbrough og Villarreal. I Championship-kampen ble resultatet 2-0 og i La Liga-kampen vant Villarreal. 200 kroner ble til litt over 10 000 kroner og dagen endte med et hyggelig «overskudd».

Det kan bli en stund til neste gang jeg får Andreassen med på veddemål der vi omtrent tømmer spillekontoen på ett veddemål, men jeg tror han på litt sikt kommer til å minnes denne dagen som fascinerende spennende.

Vi satte inn 1000 kroner for to helger siden. Vi har spilt jevnlig med pengene. Før dagens Burnley-kamp var det 7 500 kroner på kontoen, en sum som økte til vel 11 000 kroner etter dagens fadese. «Underskudd» blir det når vi må sette inn friske penger på spillekontoen og «overskudd» blir det når vi tar ut mer enn de 1 000 kronene vi puttet inn lørdag 14.april.

Og hvis du lurer; ja, jeg var irritert på meg selv etter kampen mellom Burnley og Brighton. Irriterende å svi av så mye penger på en fotballkamp, men himmel og hav det var et par spennende timer.

Gambling, alt fra bingo til odds og tippekupongen, setter farge på hverdagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar