Hun manglet lykketallet 33

Da jeg gikk fra kontoret i går kveld, var det en kunde som ventet på meg i traseen. Hun ville vise meg bingoblokka hun brukte da jeg var på lufta i Radio Nordkapp én time tidligere. Selv om sendingen var avsluttet for lengst var dama oppglødd med en herlig rødfarge i kinnene. Hun snakket som en foss, men jeg forstå fort at hun kun manglet lykketallet 33 på det siste spillet. Ifølge henne selv satt hun lenge og ventet på tallet. Hun fikk noen fantastiske spennende minutt, en følelse jeg ville betalt for. Slike øyeblikk beriker hverdagen.

Hvis datamaskinen hadde kommet med tallet 33 ville dama sannsynligvis vunnet 73 500 kroner, lykketallpotten på 70 000 kroner og den ordinære gevinsten på 3 500 kroner. 73 500 kroner har ikke samme verdi som førstepremiepotten i Vikinglotto og Eurojackpot, men det er sabla mye penger inn på konto etter bingo. Det gir økonomisk handlefrihet utover våren.

Jeg skulle gjerne vært på flua på veggen på det kjøkkenet de siste minuttene av sendingen. Tro om det kom noen nordnorske gloser fra den rødglødende dama? En ting er sikkert, hun kommer til å spille radiobingo igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar