Da unge Solvik og Ketil Floer velsignet en bingoblokk

Du bør oppleve showet en gang! Vi burde tatt inngangspenger. Når seremonien ender godt, altså med en vinner, er det ekstra artig.

I ettermiddag var jeg og Ketil på jobb samtidig på butikken hans. Han solgte og var svært servicevennlig ovenfor alle kundene, mens jeg stort sett stod ved kassa og gjorde meg lekker. En fin arbeidsfordeling egentlig når jeg er først er innom Joker Honningsvåg og snakker tull. Joker Honningsvåg er én av Radio Nordkapps bingoforhandlerne, og heldigvis kom en bingospiller innom og kjøpte blokk. Da Rønnaug Johansen ba om ei blokk, kikket Ketil på meg og jeg på han. Seremonien var i gang!

Ketil danset bak disken til mine toner av Jahn Teigens legendariske Melodi Grand Prix-låt Adieu. Ja, jeg er trolig en av de få som synger Adieu mer uforglemmelig enn opphavsartisten. Ketil danser bra, trolig på grunn av læremesteren hjemme. Da jeg kom til ordene: «Jeg vil alltid huske deg som en venn», tok Ketil på blokka, befølte den lett og pustet på arkene med alle tallene. Seremonien ble avsluttet med at Rønnaug Johansen betalte 100 kroner for blokka. Selvfølgelig altfor billig, men seremonien fikk hun på kjøpet.

Ja, Rønnaug Johansen vant på blokka hun kjøpte hos Joker Honningsvåg i ettermiddag. Jeg rødmet lett i Radio Nordkapps studio med Rønnaug på tråden. I tillegg til et halv-rødt ansikt var det litt Snåsamann-følelse over unge Solvik i kveld, direkte på Radio Nordkapp.

Ketil Floer, jeg er klar for en ny seremoni. Er du?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar