Onkel B, du vant!

--Onkel B. Du vant, sa hun.

-Vant, sa jeg? Du solgte vel ikke lodd i konvoluttlotteri til meg? Det var mitt spørsmål til barnet som solgte vinnerloddet til meg.

--Jo, sa hun.

Hun la til at jeg hadde vunnet date med turngruppas leder eller gavekort. Hun fortalte meg gevinstalternativene med et stort smil om munnen og glimt i øynene. Akkurat som om hun har fått med seg min begeistring for turngruppas leder.

Når noen får beskjed om seier eller gevinst, blir den som får beskjeden som oftest glad. Jeg, jeg følte meg litt snytt. Jeg trodde det var det store lotteriet til turngruppa jeg kjøpte meg inn i. Dette lotteriet er kanskje om høsten ja, men jeg sliter med oversikten med øynene festet i PC-skjermen. Dersom jeg visste det var konvoluttlotteri, ville jeg takket nei til lodd og bidratt med en sum uten lodd. Konvoluttlotteri er lotteri for foreldre og besteforeldre, ikke onkler som Onkel B.

Det verste med at jeg vant i konvoluttlotteriet, er at jeg trolig har brukt opp min flaks for i dag. Der føyk mine forventninger til Vikinglotto-kupongen ja. Jaja, date med turngruppas leder kan jo sammenlignes med 191 millioner norske kroner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar