Når du må beføle bingoblokkene……

Jeg gjør det med glede, men vet det er overtro som driver spillere til de merkeligste ønskene foran en radiobingo.

I dag var det en mann innom kontoret for å kjøpe bingoblokker til en dame. Dama hadde forlangt at jeg skulle ta og kjenne på blokkene før mannen forlot kontoret. Jeg gjør slikt med glede, samtidig som jeg minner kundene om at vinnersjansene ikke øker. Den gudommelige kraften mange tror på, er kun illusjoner eller fantasier; noe merkelig mange av menneskene forholder seg til.  Jeg tror ikke på slikt, men forsvarer selvfølgelig friheten hvert menneske har til å tro.

Jeg vet omtrent hvor mange bingoblokker som blir solgt. Jeg vet hvor mange premier som blir delt ut. Ut fra disse opplysningene er det mulig å regne seg frem til vinnersjanse. Vinnersjansen i radiobingo er stor sammenlignet med andre spill.

I kveld er det en ny radiobingo der jeg har ansvaret for sendingen. Selv om jeg ikke tror på den gudommelige kraften, kommer jeg til å følge ekstra godt med på om dama vinner. Hun spiller nemlig på blokker jeg har befølt.

Lykketallpotten er på 9 000 kroner, og jeg er på lufta i Radio Nordkapp klokken 21:00. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar